dTest: Prodej parfémů, značka levně - pozor na padělky

Zadavatel: Časopis dTest | 5.6.2014 | Obchod, e-commerce

Praha (Pressweb) - Na internetu lze dnes zakoupit téměř cokoli, včetně luxusního zboží, jakým jsou značkové parfémy. Řada lidí tuto možnost využívá zejména kvůli cenám, které jsou na internetu obvykle nižší než v kamenných obchodech. Nevýhodou je nejen fakt, že v případě nákupu na dálku si k parfému nemůžete přivonět, ale i riziko, že místo originální vůně dostanete padělek.

Při koupi přes internet zákazník vybírá podle univerzálního obrázku a informací o výrobku, které mu poskytne prodejce. Nemá příležitost si konkrétní výrobek prohlédnout a vyhodnotit, zda se nejedná o padělek. Neseriózní obchodníci tuto skutečnost zneužívají. „V rámci služby pro mimosoudní řešení sporů VašeStížnosti.cz nás spotřebitelé upozornili na společnost NORMUS s.r.o. Na jejích stránkách www.roxyparfums.cz si podle svých slov objednali výrobek a po převzetí zjistili, že nemá vlastnosti typické pro originální parfém,“ uvedl Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Jak rozeznat padělek značkového parfému od originálu?

  • Padělaná bývají výhradně velká balení parfému, zejména o objemu 100 ml.
  • Padělky bývají nabízeny za výhodnou cenu. Prodejci se ji snaží upravit tak, aby byla výhodnější než v parfumériích, ale ne o moc, aby to nebylo podezřelé.
  • Padělek mohou prozradit například příliš dlouhá či krátká hadička rozprašovače nebo podezřelý celofánový obal.
  • Vyplatí se porovnání oficiálních fotografií a dodaného parfému – někdy jsou rozdíly viditelné.
  • Padělek se obvykle pozná podle vůně, ne však vždy. Může vonět stejně jako originál, ovšem po krátké chvíli vůně vyvane.
  • Mezi často padělané značky patří Chanel (má jednoduché, snadno padělatelné flakonky a krabičky a výrobky této značky jsou oblíbené a drahé), Dior, Lacoste, či Hugo Boss.

Máte-li jakékoliv podezření, raději výhodné koupi značkového parfému odolejte. Co ale dělat, pokud už zjistíte, že vám byl dodán padělek? Máte nárok na výměnu za nový výrobek, který je v souladu s jakostí uvedenou v kupní smlouvě (tedy s popisem produktu na internetových stránkách prodejce). Pokud to není možné, máte právo na odstoupení od smlouvy – tedy na vrácení peněz.

„Komunikace s prodejcem však může být v těchto případech obtížná. Nevyřídí-li reklamaci v zákonné 30denní lhůtě, lze na prodejce podat podnět České obchodní inspekci pro nevyřízení reklamace. Pokud jste si jisti, že vám byl dodán padělek a obchodník dle referencí dalších zákazníků nekomunikuje, doporučujeme podat i trestní oznámení na policii nebo státním zastupitelství. Lze totiž předpokládat, že poškozených spotřebitelů bude více,“ dodává Lukáš Zelený.

 

Kontakty pro média:

Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617

Vanda Jarošová, jarosova@dtest.cz, tel.: +420 731 789 110

Témata: parfém, padělky, časopis dTest | Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

Časopis dTest

Černomořská 10
101 00 Praha-Vršovice
Obrázek uživatele dTest
Poradenská linka časopisu dTest na čísle 299 149 009 je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin. Spotřebitelé zde za cenu běžného tarifu volání mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, se kterými se na českém trhu setkávají. Od spuštění provozu... vice ›
Časopis dTest
Černomořská 10
101 00 Praha-Vršovice
Česká republika
dtest@dtest.cz
Tel: +420 241 404 922