dTest: Může prodejce zanechat nevyzvednuté zboží na ulici?

Zadavatel: Časopis dTest | 10.4.2015 | Obchod, e-commerce

Praha (Pressweb) - Zdá se vám nemožné, že by prodejce vyložil reklamovanou sedačku u vás před domem, aniž by někoho zastihl doma, pak klidně odjel pryč a zanechal sedačku svému osudu? I takto může skončit zamítnutá reklamace. A co když opuštěný nábytek někdo ukradne?

Spory ohledně zamítnuté reklamace někdy vedou nespokojené zákazníky k tomu, že nechtějí reklamované zboží převzít a trvají stále na svých právech. Tím spíše, pokud se vada na zboží projeví do šesti měsíců od koupě. Prodejci ovšem málokdy ustupují od svého rozhodnutí a zároveň si ve skladech neradi nechávají nevyzvednuté zboží z neuznaných reklamací. Jeden obchodník s nábytkem však svým jednáním překvapil i nás,“ říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Začalo to běžnou reklamací sedačky, kterou si prodejce za účelem odborného posouzení odvezl. Závěr reklamace paní Hanu nepotěšil, vada nebyla uznána a jejímu nároku na výměnu nebylo vyhověno. Den předem prodejce e-mailem oznámil majitelce, že jí sedačku přiveze zpět, a to bez předchozí domluvy a v čase, kdy lidé běžně bývají v práci. Když zaměstnanci prodejce nikoho nezastihli, vyložili sedačku před dům a odjeli. Nepřízeň počasí nebyla samozřejmě to jediné, co opuštěnému kusu nábytku hrozilo. Když přišla paní Hana domů ze zaměstnání, sedačka už na ulici nestála.

Odpovědnost za odcizení sedačky však prodejce odmítl připustit. Na vině je podle něj sama majitelka sedačky, která nebyla v jím určeném termínu doma, připravená si zboží převzít. Za ztrátu si tedy může sama.

V případě zamítnuté reklamace je spotřebitel povinen zboží přijmout zpět, svá práva pak může hájit mimo jiné soudní cestou. „Jestliže si zboží nepřevezme, ocitá se sice v prodlení, to však neznamená, že prodejce může věc vyhodit na ulici, a tím celou záležitost se zamítnutou reklamací ukončit. Pokud takto postupuje, odpovídá za poškození i ztrátu věci a je povinen majitelce nahradit škodu,“ vysvětluje Lukáš Zelený.   

Nebýt totiž jeho neopatrného počínání, nikdo by sedačku neukradl. Majitelka má tudíž právo požadovat finanční kompenzaci, přičemž výše škody se určí hodnotou sedačky v době jejího zmizení.

 

Kontakty pro média:

Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617

Vanda Jarošová, jarosova@dtest.cz, tel.: +420 731 789 110

Témata: ochrana spotřebitele | Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

Časopis dTest

Černomořská 10
101 00 Praha-Vršovice
Obrázek uživatele dTest
Poradenská linka časopisu dTest na čísle 299 149 009 je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin. Spotřebitelé zde za cenu běžného tarifu volání mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, se kterými se na českém trhu setkávají. Od spuštění provozu... vice ›
Časopis dTest
Černomořská 10
101 00 Praha-Vršovice
Česká republika
dtest@dtest.cz
Tel: +420 241 404 922