Praha (Pressweb) - Na internetu lze dnes zakoupit téměř cokoli, včetně luxusního zboží, jakým jsou značkové parfémy. Řada lidí tuto možnost využívá zejména kvůli cenám, které jsou na internetu obvykle nižší než v kamenných obchodech. Nevýhodou je nejen fakt, že v případě nákupu na dálku si k parfému nemůžete přivonět, ale i riziko, že místo originální vůně dostanete padělek.
Při koupi přes internet zákazník vybírá podle univerzálního obrázku a informací o výrobku, které mu poskytne prodejce. Nemá příležitost si konkrétní výrobek prohlédnout a vyhodnotit, zda se nejedná o padělek. Neseriózní obchodníci tuto skutečnost zneužívají. „V rámci služby pro mimosoudní řešení sporů VašeStížnosti.cz nás spotřebitelé upozornili na společnost NORMUS s.r.o. Na jejích stránkách www.roxyparfums.cz si podle svých slov objednali výrobek a po převzetí zjistili, že nemá vlastnosti typické pro originální parfém,“ uvedl Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.
Jak rozeznat padělek značkového parfému od originálu?
- Padělaná bývají výhradně velká balení parfému, zejména o objemu 100 ml.
- Padělky bývají nabízeny za výhodnou cenu. Prodejci se ji snaží upravit tak, aby byla výhodnější než v parfumériích, ale ne o moc, aby to nebylo podezřelé.
- Padělek mohou prozradit například příliš dlouhá či krátká hadička rozprašovače nebo podezřelý celofánový obal.
- Vyplatí se porovnání oficiálních fotografií a dodaného parfému – někdy jsou rozdíly viditelné.
- Padělek se obvykle pozná podle vůně, ne však vždy. Může vonět stejně jako originál, ovšem po krátké chvíli vůně vyvane.
- Mezi často padělané značky patří Chanel (má jednoduché, snadno padělatelné flakonky a krabičky a výrobky této značky jsou oblíbené a drahé), Dior, Lacoste, či Hugo Boss.
Máte-li jakékoliv podezření, raději výhodné koupi značkového parfému odolejte. Co ale dělat, pokud už zjistíte, že vám byl dodán padělek? Máte nárok na výměnu za nový výrobek, který je v souladu s jakostí uvedenou v kupní smlouvě (tedy s popisem produktu na internetových stránkách prodejce). Pokud to není možné, máte právo na odstoupení od smlouvy – tedy na vrácení peněz.
„Komunikace s prodejcem však může být v těchto případech obtížná. Nevyřídí-li reklamaci v zákonné 30denní lhůtě, lze na prodejce podat podnět České obchodní inspekci pro nevyřízení reklamace. Pokud jste si jisti, že vám byl dodán padělek a obchodník dle referencí dalších zákazníků nekomunikuje, doporučujeme podat i trestní oznámení na policii nebo státním zastupitelství. Lze totiž předpokládat, že poškozených spotřebitelů bude více,“ dodává Lukáš Zelený.
Kontakty pro média:
Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617
Vanda Jarošová, jarosova@dtest.cz, tel.: +420 731 789 110