Praha (Pressweb) - Od poloviny minulého roku probíhá intenzivní vývoj celosvětově unikátního zařízení ALIS. Jedná se o chytrou nadstavbu využívající katapult zkušebny DYCOT pro fyzickou simulaci bočních nárazů vozidla. Boční nárazy se zkouší dle scénáře EuroNCAP.
Vývojové práce na zařízení ALIS (Active Lateral Impact Simulation) se už rozběhly na maximální otáčky. Jedná se o velmi komplexní a multidisciplinární projekt. Spolupracujeme jak s naším tradičním dodavatelem zkušebních technologií, firmou ENCOPIM, tak s našimi výpočtáři, kolegy ze společnosti Škoda Auto a dalšími partnery.
V současné době je celé zařízení zprovozněno a na zkušebně DYCOT podstupuje závěrečné testy. Cílem těchto zkoušek je nejenom ověřit základní funkcionality, ale zejména předvést budoucím zákazníkům možnosti zařízení ALIS. Zejména možnost současného posouzení reakcí dvou pasažérů v jedné zkoušce je světově unikátní. V neposlední řadě jde také o to, abychom co nejvěrněji nasimulovali chování cestujících při nehodách v běžném provozu.
Pokud půjde vše podle plánu, budeme jako jedna z mála zkušeben od května tohoto roku poskytovat zákazníkům virtuální a nedestruktivní fyzické simulace při vývoji zádržných systémů (bezpečnostní pásy, airbagy atp.) pro boční nárazy.