Praha (Pressweb) - 6. 3. 2022: Po únorovém Valentýnovi a květnovém Dni matek je tradiční březnový Mezinárodní den žen třetím nejdůležitějším svátkem, který pro květinářství představuje obratové žně.
„Nárůst objednávek je čtyřnásobný oproti běžnému týdnu,“ říká Jiří Hemerle, zakladatel a šéf online květinářství Florea.cz. „Zaměstnavatelé nakupují květiny v ceně od 180 do 750 korun na jednoho zaměstnance,“ dodává.
Vede karafiát, firmy rozdávají růže
Pro MDŽ zůstává tradiční květinou karafiát, kterých se prodává mnohem víc než růží, které jsou typické na Valentýna a Den matek. Na odbyt jdou také tulipány, jejichž sezóna právě začíná. Firmy ale nejčastěji objednávají čtyřiceticentimetrové růže se silným stonkem a velkým květem, převážně z afrických fair trade farem.
Průměrná cena objednávky běžného, nefiremního zákazníka je kolem 1150 korun, tedy zhruba o dvacet procent nižší než na Valentýna. Počet objednávek na MDŽ je zhruba 60% v porovnáním s únorovým svátkem zamilovaných.
Čtvrtým nejvýznamnějším svátkem z pohledu květinářů je konec školního roku. „V našem e-shopu v posledních letech sledujeme růstový trend u všech silných svátků. Může to být způsobeno obecným přesunem nakupujících na online,“ uzavírá Jiří Hemerle.
::
Internetový obchod Florea.cz je jedničkou na trhu v doručování květin. Česká firma funguje od roku 1995, v soutěži ShopRoku 2020 a 2021 se stala finalistou (2. místo) Ceny kvality. V roce 2021 byla zařazena mezi 100 českých nejlepších firem. Květiny dováží čtyřikrát týdně přímo z holandské burzy v Aalsmeeru, část odebírá rovnou od pěstitelů. Většinu řezaných květin dováží z fair trade farem. V roce 2021 dosáhla firma obrat 102 milionů korun.