Různé nabídky elektřiny a plynu

Zadavatel: Magieprirody.cz | 4.2.2016 | Finance, ekonomika

Praha (Pressweb) - Kampaň časopisu dTest jste už pravděpodobně zaznamenali i vy. Reklamy je na ní všude spousta a slibuje hromadnou změnu dodavatelů elektřiny a plynu, která bude otevřená pro všechny spotřebitele u nás. Smyslem této aukce je získat silnější vyjednávací pozici vůči energetickým dodavatelům díky spojením sil, tedy získat lepší smluvní podmínky a nižší ceny pro spotřebitele, kteří se zapojí.

Kdo by nechtěl platit za plyn a elektřinu méně? Není to ale tak snadné. Různých nabídek na to, jak můžete „snadno a rychle“ ušetřit, je všude plno. Málokomu se ale změna opravdu vyplatí tak, aby ji dlouhodobě pocítil. Naopak, mnohdy nastane situace, že jsou podmínky ve finále méně výhodné, než u předchozího dodavatele. Každý nabídka má totiž své „ale“ a nemusí být vhodná právě pro vás. Hodně problémů vzniká proto, že si lidé důkladně nepročtou smlouvu a nerozumí všemu, co je v ní uvedeno. Než se rozhodnete pro nějaké radikální řešení, informujte se u stávajícího dodavatele, zda by pro vás neměl výhodnější podmínky, možná narazíte na jeho produkty, o kterých jste dosud neměli ani tušení, protože nebyly tak medializovány a nemáte přehled o aktuálních možnostech. V této situaci platí známé úsloví „Dvakrát měř a jednou řež“.

Aukce dodavatelů fungují na principu, že čím více lidí se zapojí, tím mají větší šanci získat lepší podmínky. V Evropě a už i u nás se jedná o poměrně běžnou metodu, jak ušetřit peníze. Proč se ale dTest, ohánějící se svou nezávislostí, pouští do takového počinu? Existuje řada aukčních společností, na které je možno se obrátit a mají již tradici a bohaté zkušenosti. Neměla by spotřebitelská organizace dTest stát na jiné „straně barikády“?

Je jen na vás, jaký názor si na tento počin utvoříte. V současné době vyvstává mnoho otázek. Jak je to s množstvím energie, kterou nakonec dodavatel, který v aukci zvítězí, dodá? Jaké bude dlouhodobé řešení? Nejde totiž jen o to, co je vydraženo v určitý okamžik. Bude nastaven nějaký dlouhodobý mechanismus nebo navazující program? Co dělat, pokud s dodavatelem nastanou nějaké problémy? Na koho se obrátit? Takových nejasností a otázek je mnoho. Na jejich zodpovězení si asi budeme muset ještě nějakou dobu počkat.

Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Obrázek uživatele Magieprirody.cz
Česká republika
marcol@email.cz
Tel: +420 728 463 712