Praha (Pressweb) - Je až příliš snadné zaregistrovat atraktivně znějící doménu, vytvořit stránky s lákavou nabídkou a pak už jen inkasovat peníze podle hesla „služba končí zaplacením“. E-shopy vytvořené s vidinou rychlého zbohatnutí na úkor napálených zákazníků lze ovšem rozpoznat. Stačí vyhledat několik základních informací o elektronickém obchodě, jeho provozovateli, historii, obchodních podmínkách či hodnocení spokojenosti jiných zákazníků.
„Zjistit potřebné údaje není obtížné, ale spotřebitelé jsou často netrpěliví. Zvlášť teď před Vánoci se snadno nechají zlákat výhodně vypadajícími nabídkami. Místo aby investovali námahu do hledání informací, spoléhají na štěstí,“ varuje Lukáš Zelený, vedoucí právní poradny dTestu. „Vytvořili jsme proto službu ověření e-shopů na www.dtest.cz/eshopy, kde lze všechny tyto informace najít v přehledné formě na jednom místě.“
Základní informace dTest získává od Ministerstva financí a od sdružení CZ.NIC. Obchodní podmínky jsou hodnoceny podle toho, zda e-shop má certifikát dTestu nebo Asociace pro elektronickou komerci. Spokojenost zákazníků s e-shopem ilustruje jednak hodnocení ostatních zákazníků na portálu Zboží.cz a Heureka, jednak hodnocení vstřícnosti e-shopu v rámci služby VašeStížnosti.cz, která slouží k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů. Přístup obchodníka k zákazníkovi zde ilustruje hodnocení ze strany spotřebitelů a také fakt, zda a jak e-shop na podané stížnosti reaguje.
„Doufáme, že služba ověření e-shopů pomůže spotřebitelům vyhnout se problémům a přispěje k postupnému vymýcení podvodných e-shopů z českého webu,“ uvádí Lukáš Zelený.
Kontakty pro média:
Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617
Miloš Borovička, borovicka@dtest.cz, tel.: +420 602 519 828