Praha (Pressweb) - 4. 2. 2021: Ukázal to průzkum, který po téměř roce protikovidových opatření mapuje dopady na pracující a jejich rodiny. Pro personální agenturu Předvýběr.CZ průzkum uskutečnila firma STEM/MARK.
„Personalisty zajímá, jak se lidé cítí, proto jsme se ptali na každodenní detaily nejenom jejich pracovního, ale i osobního života,“ vysvětluje František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ.
Dvaačtyřicet procent lidí prozradilo, že se jejich psychická kondice zhoršila a skoro pět procent dokonce tvrdí, že situaci už nezvládají. Osm procent dotázaných se naopak cítí lépe než před kovidem. Většina lidí (47 %) je bez jakýchkoli duševních problémů.
Téměř stejný počet lidí (46 %) nepocítil dopady na rodinný rozpočet. Pětina jich dokonce ušetřila víc než jindy. Přesto dvaatřicet procent lidí hlásí, že se jejich úspory ztenčují: nejčastěji o desetinu až čtvrtinu (12 %), u osmi procent to je o čtvrtinu až polovinu, sedm procent hlásí ztrátu do deseti procent. Téměř dvě procenta lidí vyčerpala 50-75 % úspor a přes tři procenta jich zchudlo o víc než tři čtvrtiny. Dvě procenta lidí by situaci nezvládli bez finanční podpory.
Nejvíc lidí utrácí za jídlo, které si vaří doma (40 %). Zhruba stejné výdaje (38 %) dají za hygienické a ochranné prostředky. Jídlo ale z rozpočtů ukusuje často: 17 % lidí utrácí za jídlo dovážené z restaurací, jedenáct procent za víno, skoro šest procent za čokoládu nebo zmrzlinu.
Přísun kalorií se projevuje na tělesné kondici: 42 % respondentů ztloustlo. Nejčastěji o 2-5 kilogramů (17 %) nebo jedno až dvě kila (13 %). Každý druhý ale hlásí, že se jeho hmotnost nijak nezměnila a u větší půlky z nich je to díky pravidelnému pohybu. Devět procent lidí dokonce zhublo.
Lidé ale také utráceli za počítače, internet nebo jinou techniku kvůli práci nebo škole (12 %) a online vzdělávání (6 %). Techniku pro zábavu pořídilo devět procent dotázaných, desetina utrácela za knihy, pět procent za filmy, tři procenta za hudbu.
Posezení v restauraci nebo kavárně chybí nejvíce lidem (57 %), podobně je to s cestováním (55 %) a setkávání se s přáteli (54 %). Kino, divadlo nebo koncerty chybí 39 % a sportovní aktivity 38 % respondentů. „Jedenácti procentům chybí kolegové z práce, osm procent lidí si stěžuje na nedostatek klidu domova,“ dodává šéf personální agentury František Boudný.
Online průzkum Českého národního panelu proběhl na reprezentativním vzorku 379 účastníků internetové populace ve věku od 18 do 64 let, kteří pracují.
::
Předvýběr.CZ je česká personální společnost, která působí na trhu od roku 2008. Soustředí se na předvýběr vhodných kandidátů, kdy oslovuje uchazeče přes online pracovní portály, online databáze, rozsáhlou interní databázi kontaktů a sociální sítě. O kvalitní vyhledávání a relevantnost kandidátů se stará 30 zaměstnanců pracujících v pražské centrále a v regionálních kancelářích na Vysočině, v Brně a v Ostravě. Personální agentura je generálním partnerem klubu Předvýběr.CZ Florbal Mladá Boleslav, partnerem fotbalového klubu FC Vysočina Jihlava a generálním partnerem Bike Maratonu Kněžice. Podporuje činnost Nadačního fondu Toník a spolku Dobré víly.