Praha (Pressweb) - dTest odhalil podvodný e-mail a po prošetření všech detailů včera vyzval společnost DIMOCO, přes kterou služba běží, a také mobilní operátory, aby oželeli svůj podíl na zisku, ukončili neprodleně spolupráci s podvodníky, kteří službu provozují, a poškozeným spotřebitelům pomohli získat zpět jejich peníze. „Obratem na naši výzvu zareagovaly společnosti T-Mobile a Vodafone, které službu vyhodnotily jako porušení kodexu Premium SMS a podnikly kroky k jejímu pozastavení,“ říká Miloš Borovička, právní poradce dTestu.
Oběť tohoto podvodu dostala e-mail, kde se dozvěděla, že po vyplnění dotazníku k nákupním zvyklostem bude zařazena do soutěže o 850 euro. Na závěr dotazníku byl účastník vyzván k zadání telefonního čísla a obchodního řetězce, kde by chtěl 850 euro uplatnit. Následně bylo nutné to potvrdit přes SMS. Jejím odesláním se však spotřebitel zavázal platit 99 korun týdně.
Díky aktivitě dTestu již tento podvodný dotazník na internetu není. „Varujeme před podobnými nabídkami, které mohou pod různými záminkami lákat z lidí peníze, a spotřebitelům důrazně doporučujeme, aby k nim přistupovali obezřetně. Jakmile SMS číslo začíná číslem 900, jde vždy o platbu za služby. Proto je třeba důkladně číst podmínky nabízených služeb a nejprve přesně zjistit, co je jejich skutečným obsahem, jaká je cena a zda nejde o předplatné,“ radí Miloš Borovička. „Poskytovatelé tyto informace často skrývají, je tedy nutné hledat – listovat stránkami a číst i malá písmenka.“
Spotřebitelé, kteří byli podobně podvedeni, mohou kontaktovat spotřebitelskou poradnu dTest na čísle 299 149 009, kde se dozví, jak situaci řešit.
Kontakty pro média:
Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617
Miloš Borovička, borovicka@dtest.cz, tel.: +420 602 519 828