Uničov (Pressweb) - Koupě auta nemusí být vždy jen radost. Je to také mnohdy hromada papírování a pochůzek, než je automobil skutečně váš. Možná byste rádi slyšeli, teď už nemusíte, ale není to tak. Musíte si dávat snad i větší pozor, a to hned na několik věcí. Kde nejčastěji dělají noví i ti staří majitelé chybu při prodeji svých ojetých vozů? Na to jsme se zaměřili v dnešním článku.
Ach to povinné ručení
Víte vůbec, kdy je nutné zřídit si povinné ručení? Automobil nesmí vyjet mezi ostatní dopravu bez povinného ručení. O co víc, pokud si pořizujete ojeté a staré auto na náhradní díly, tak ani to nesmí být ani den ve vašem vlastnictví bez povinného ručení, věděli jste to? Je to neuvěřitelné, ale v minulém roce bylo zaznamenáno víc jak čtvrt milionu řidičů, kteří koupili nové auto bez zřízeného povinného ručení. Myslete na to, že majitelem se nestáváte v okamžiku zápisu do velkého technického průkazu, ale již podepsáním kupní smlouvy. Je dobré se domluvil s minulým majitelem na den, kdy povinné ručení vypoví, abyste si mohli sjednat vlastní. Myslete na to již dopředu a poohlídněte se po levném povinném ručení. Může vám k tomu dopomoci online výpočet povinného ručení, který dnes najdete téměř všude. Každý den bez povinného ručení vás může vyjít na 20 až 300 korun, kromě toho pak můžete dostat i pokutu až do výše 40 000 korun.
I když stojí v bazaru, je pořád vaše
Nezapomínejte, že auto, které se naopak snažíte prodat, má své. Nesnažte se vypovídat smlouvu, či neplatit další splátku na povinné ručení, jestliže vaše auto stojí v bazaru. Ono je totiž stále vaše a pojišťovna to ví. Když pojistku nezaplatíte, budou vám začít chodit SMS, e-maily a příchozí hovory o neuhrazení pojistné částky. Po dalších 30 dní budete mít automobil ještě pojištěný, ale co pak? Když na testovací jízdě potencionální kupující způsobí nehodu, vy ponesete následky.