Když hledáte nové zaměstnání nebo obchodního partnera, snažíte se sehnat co nejvíce dostupných informací o daném subjektu. Jaké zdroje využívat a jak si vede hodnocení firem?
Když nahlédnete pod pokličku
Skutečně mnoho firem si o sobě může přečíst poměrně detailní firemní hodnocení. Jelikož jej vyplňují zaměstnanci a obchodní partneři zcela anonymně, jedná se o materiál, do kterého zaměstnavatel žádným způsobem nezasahuje. Firemní zkušenosti tak jsou v naprosté většině případů zcela průkazným materiálem, který hovoří i tom, jak si daná firma vede v rámci svého působení na ostatní zaměstnance a klienty. Často se tak objeví i informace, které byste se sami dozvěděli až po čase.
Je to podobné jako recenze produktů
Firemní hodnocení se zakládá na podobném základu jako hodnocení produktů v rámci srovnávačů zboží a e-shopů. Vždy se počítá s tím, že se i zde nalezne člověk, který si s daným subjektem nerozumí a potřebuje si s ním vyřídit své účty dosti nekalým způsobem. Proto neberte jednotlivé hodnocení jako směrodatné, ale všímejte si průměru. Pokud na tato hodnocení může firma reagovat, všímejte si jakým způsobem to dělá. Poděkuje i za negativní hodnocení? Nebo napadá daného člověka?
Pochvaly je třeba ocenit
Má firma, o kterou se zajímáte, vcelku kladná hodnocení? V tom případě jste zřejmě narazili právě na to, co hledáte. Dejte si ale pozor na firmy, které mají pouze pochvalné reakce, bez náznaku nedostatku. Dokonalost, jak víme, neexistuje nikde. Proto byste měli zpozornit a tušit, že tyto recenze si zaměstnavatel přímo objednal. Jestli se ale jedná o vesměs kladné reakce, vypadá to velmi slibně. Zřejmě nacházíte spolehlivého partnera pro své projekty.
Hodnocení firem provádějí jen registrovaní, tudíž opravdu existující uživatelé. Všímejte si průměrného hodnocení, nikoliv jednotlivých recenzí firem.