Internetový marketing

Zadavatel: Magieprirody.cz | 29.1.2015 | Média, marketing
internetový marketing

Praha (Pressweb) - Zdá se, že dnešní moderní svět nabízí vše, co marketérovi pomůže při práci. Ale zdání klame. Rok co rok se nejen ve světě internet-marketingu objevují nové, produktivnější, převratnější a efektivnější trendy.

S čím přichází rok 2015?

Hlavním trendem roku 2015, od něhož se více či méně odvíjí ty ostatní, je změna vnímání klienta jako takového. Na spotřebitele již není pohlíženo jako na pokusného králíka, naopak se cílí na emociální vztah mezi značkou (firmou) a osobností zákazníka. Nástroje internetového marketingu, jež se budou používat a vyvíjet v nadcházejícím roce, jsou zaměřeny právě na tento směr.

Internet marketingový specialista bude mít v popisu své práce nejen analýzu prostředí, ale jeho úkolem bude také pochopit, co se děje v srdci jeho potenciálního klienta.

 

1) Mobilní marketing

Mobilní telefon má dnes každý z nás. Čas strávený na mobilním telefonu je roven přibližně 16 hodinám denně, kdežto pohled do monitoru počítače trvá 8 až 9 hodin denně – tedy dvakrát méně.

 

Základní metody mobilního marketingu:

• Zasílání SMS

• PPC reklama v mobilním vyhledávání

• Vytvoření responzivního webu

• Tvorba aplikací

• Bannerová reklama

 

2) Video obsah

Video obsah má široké využití. Jedná se například o recenze, návody a instruktážní videa, přehledy, prezentace atd. Statistika uvádí, že uživatel stráví sledováním videí více než 1/3 času na internetu.  Pro uživatele je příjemnější zhlédnout video než se soustředit na text a pracovat s vlastní představivostí. Člověk má rád, když vše dostane „přímo pod nos“. Pochopení podstaty produktu či služby po zhlédnutí videa se zvyšuje o 74 % a konverze vzroste o 20 %.

Aby byl video obsah využíván efektivně, je nezbytné realizovat video s kvalitním obrazem, dobrými zvukovými efekty a jasnou ideou nebo odpovědí na dotaz, který je pro sledovatele klíčový.

 

3) Marketingové meme

Pod tímto termínem se skrývá způsob, jak vytvořit obsah, jež se bude šířit „virově“. Tento nástroj sice přímo nezvyšuje zisky, ale vaše značka se dostane do povědomí široké veřejnosti. A to je pro marketing také velmi důležité.

Používejte značku, jasné a svítivé barvy, známé postavy a osobnosti, hashtagy, populární fráze pro meme („Správná chvíle pro…“, „Samozřejmě, že pamatujete, kdo by zapomněl…“ atd.), citáty z písní a filmů.  A to vše stačí šířit na sociálních sítích.

 

4) Hypersegmentace a mikrotargeting

Tento internet marketingový nástroj využívá údajů, které lidé zanechávají na sociálních sítích. Tím se uživatelé sociálních sítí rozdělí na několik skupin a každé skupině bude zobrazována jiná reklama. Vždy se tak uživateli zobrazí reklama s tématem, které ho bude zajímat. Dle výsledků výzkumu přináší správné cílení (targeting) o 1 000 % spotřebitelů se zájmem o produkt více než reklama bez cílení.

 

5) Storytelling

Termín storytelling označuje umění prezentovat informace o produktu či službě takovou formou, aby je spotřebitel vnímal srdcem, nikoliv rozumem.

Storytelling se dá využít ve videu, audio formátu, ale i v textové podobě. Statistiky 3M uvádí, že 90 % informací, které náš mozek přijme, pochází z vizuálních podnětů, jelikož jsou zpracovávány 60 000 krát rychleji než text. Výzkumy RIO Research tvrdí, že náklonnost ke značce vzroste o 40 % při použití fotografií. Efektivní storytelling je založen na interaktivním obraze.

Internetový marketing spadá mezi nejperspektivnější obory v IT sféře.

V současné době se téměř žádná firma neobejde bez přítomnosti na globální síti, bez webové stránky a bez specialisty na internetovou propagaci. Skloubením kvalitního webu a dobře odvedené práce marketéra se zvýší ziskovost a prodej vaší firmy.

 

Více o internetovém marketingu se dozvíte na webových stránkách: www.cybermarketing.cz

Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Obrázek uživatele Magieprirody.cz
Česká republika
marcol@email.cz
Tel: +420 728 463 712