Praha (Pressweb) - 29. 5. 2017: Osm z deseti lidí používá opalovací přípravky s nízkým ochranným faktorem. Vyplývá to z online průzkumu mezi zákazníky Lékárny.cz.
Nejčastěji lidé používají přípravky s ochranným faktorem (SPF) od 21 do 30 (uvádí 37 % respondentů), druhým nejčastěji používaným je faktor 11-20 (28 %) a pouze ve dvaadvaceti procentech případů lidé sáhnou po ochraně vyšší než 31. Pro úplnost informací: SPF slabší než deset používá 11 % dotázaných a dvě procenta lidí dokonce uvádí, že se proti sluníčku nijak nechrání.
„Faktor 10-20 je již pro většinu z nás i v našem podnebí nedostačující. Pro klasické přecházení z domu někam ven bych volila SPF 25-30. Pro dlouhodobější pobyt na slunci, do hor či k moři je lepší volit SPF 50 a více. U malých dětí a kojenců je vhodnější poohlédnout se po prostředku obsahujícím minerální filtry a i tak se s dítětem zdržovat na slunci co nejméně,“ doporučuje Mgr. Pavla Horáková, šéfka online poradny, která společně s dalšími lékárníky radí zákazníkům prostřednictvím internetového chatu Lékárny.cz.
Zjištění z průzkumu je varující. Ukazuje, že přestože média každou sezónu přinášejí rady týkající se správné ochrany, lidé doporučení stále berou na lehkou váhu. Současně jsou přesvědčení, že se chrání lépe a jsou si vědomi hrozících rizik: 67 % dotázaných tvrdí, že jsou v posledních letech při opalování opatrnější, 79 % lidí se bojí rakoviny kůže.
Jen nadpoloviční většina (56 %) opalujících se ví, co vlastně hodnota faktoru SPF znamená. „Zjednodušeně řečeno: pokud na sluníčku zčervenáte během čtvrt hodiny, přípravek s faktorem 30 tuto dobu prodlouží třicetkrát,“ vysvětluje lékárnice Pavla Horáková.
Důležité je také namazat se ve správný čas. „Ideální je použít ochranu zhruba půl hodiny předtím, než se vydáme ven,“ potvrzuje magistra Horáková. Podle průzkumu tuto zásadu dodržuje šedesát procent lidí, třiatřicet procent dotázaných se maže až těsně před sluněním na pláži a pět procent až když začne sluníčko působit na kůži.
Nejoblíbenější formou ochrany proti slunci je mléko v lahvičce (37 % dotázaných) nebo mléko v rozprašovači (30 %), následuje olej v rozprašovači (24 %), s velkým odstupem pak lidé používají olej v lahvičce (2,5 %) nebo gel (1,5 %).
::
Lékárna.cz s třetinovým podílem na trhu je lídrem v oblasti prodeje lékárenského sortimentu na internetu. Vznikla v roce 1999 jako informační portál o lécích, v roce 2003 se stala první českou online lékárnou. Od roku 2006 provozuje na Slovensku sesterský e-shop Mojalekaren.sk, který přináší zhruba pětinu tržeb. V roce 2016 dosáhla obratu 503,2 milionů korun a zaměstnávala 60 lidí. Lékárna.cz je součástí obchodní skupiny Pears Health Cyber.