Zkratka PPC (pay-per-click) značí internetovou reklamu placenou za proklik. Největší výhodou pro inzerenta je, že platí pouze tehdy, pokud uživatel klikne ve vyhledávačích, sociálních sítích, či jinde na webu na jejich PPC reklamu.
Jinými slovy, inzerent platí pouze za návštěvníky svého webu a nikoliv za zobrazení svých reklam. Pokud je PPC kampaň správně nastavená a doladěná, tak se jedná o jednu z nejefektivnějších forem internetové reklamy vůbec.
PPC a její výhody
Jednou z největších výhod PPC reklamy je vysoká účinnost reklamy, díky možnosti cílit na slova či publikum, které Vás zajímá. Ukážete-li reklamu lidem, kteří dané téma (produkt) zrovna hledají, rapidně tím zvýšíte šanci na proklik a případnou konverzi. Díky PPC dáváte lidem to, co chtějí ve chvíli, kdy to chtějí!
Své reklamní kampaně můžete okamžitě a odkudkoliv upravovat, popřípadě i dočasně vypnout. Díky této flexibilitě PPC reklam můžete snadno a okamžitě reagovat na sezónní výkyvy v poptávce, propagovat akční nabídky apod..
V PPC systémech můžete ovlivnit svoji pozici ve vyhledávačích cenou za proklik a kvalitou reklamních kampaní. S kvalitní PPC reklamou můžete inzerovat mezi prvními, i když máte rozpočet menší než vaše konkurence.
Proč si nechat PPC nastavit od profesionálů?
Šetříte čas a čas jsou peníze. Zní to jako klišé? Ano, ale bohužel je to tak! Zřízení a správa PPC kampaní zabere spoustu času. Na začátku musíte udělat průzkum klíčových slov, napsat reklamy a vytvořit reklamní kampaně. Vytvořené kampaně budete muset pravidelně sledovat, řídit, optimalizovat nabídky a neustálé zlepšovat skóre kvality klíčových slov. Dále budete muset sledovat, co dělají vaši konkurenti atd. To vše vyžaduje spoustu času, a pokud nejste PPC specialista, bude Vám to trvat ještě déle. Vynásobte si tento čas hodinovou sazbou a uvidíte, kam tím mířím.
Dalším důležitým faktorem je, že svět PPC reklam je neustále v pohybu, vyvíjí se, sleduje a inspiruje se novými trendy. Někdo, kdo se tomuto nevěnuje naplno, jen těžko udrží krok s konkurencí.