Praha (Pressweb) - Termín lifestyle, v českém překladu tedy životní styl, je v současnosti hojně skloňovaným slovem a veřejnost si pod ním představuje mnohé především proto, že se dnes za lifestylové médium vydává kdeco. Pod spojením životní styl tak čtenáři vnímají módu, koníčky, kulturu, zábavu… A v podstatě mají pravdu.
Sociologa Anthony Giddens nastínil myšlenku, že v dnešní, postmoderní společnosti je jednou ze základních potřeb každého jedince si nalézt a vybrat „ten svůj“ určitý životní styl. Lifestyle je podle Giddense definován jako soubor praktik, které uspokojují tuto a další potřeby člověka a zároveň mu poskytují specifický typ osobní identity.
Ale co životní styl coby žurnalistický žánr, což je význam, v jakém se tento termín používá vůbec nejčastěji?
Lifestylové časopisy a lifestylové internetové magazíny cílí na prezentaci určitého z mnoha druhů životních stylů. Nejčastěji se tedy specializují na konkrétní typ stylu s konkrétními charakteristikami – často jsou zaměřené na jedno pohlaví, na úzce segmentovanou věkovou skupinu nebo společenskou třídu. Takové časopisy a magazíny právě nabízejí svým čtenářům pomocnou ruku při výstavbě jeho identity, zároveň nehrají roli pouhého společníka pro čtenáře, nýbrž rozšiřují jeho obzory.
Na tuzemské internetové scéně se poměrně nedávno s úspěchem zjevil lifestylový online webzin Tukutuku. Jeho redaktoři chtějí svým čtenářům přinášet obsah definovaný jako inteligentní lifestyle. Náplní magazínu tak nebudou rychlokvašné celebrity a hvězdičky, které své jméno postavily na hezké tváři, postavě nebo nedejbože skandálech. V magazínu Tukutuku se čtenáři dočtou o lidech úspěšných – jejichž úspěch je postaven na enormní píli a na talentu a zájmu o svět kolem sebe. Životní cesty takových osobností totiž mohou být nejlepší inspirací k osobnímu rozvoji čtenářů Tukutuku magazínu.
Obsah lifestyle blogu tak přináší čtenářům hodnotné články z nejrůznějších zákoutí společnosti. Často jde o témata související s kariérou, pomáhající čtenářům blogu v nikdy nekončícím boji o lepší pozici v zaměstnání či o zaměstnání. Další oblasti zájmu magazínu pak tvoří kultura, věda, psychologie, redakce však samozřejmě nezapomíná ani na další čtenářsky atraktivní, ba přímo nutný prvek – zábavu.