Praha (Pressweb) - Není to nic příjemného, když přijdete do plné čekárny v ordinaci a musíte se ptát, kdo je poslední, abyste si ujasnili pořadí. Ale stejně vás lidé předbíhají, protože se snaží přesvědčit sestru, že na to mají nárok. Moderním řešením jsou čekárnové systémy. Přijdete k automatu v čekárně, zvolíte důvod návštěvy, a sestra a lékař už o vás vědí. Sestra v ordinaci má pak dokonalý přehled o tom, kdo přišel, jak dlouho čeká, a co potřebuje. Snadno oddělí ty, kteří přišli jen za ní nebo za lékařem, kdo chce jen léky nebo žádá vyšetření. Zapomeňte na rozjitřenou atmosféru v čekárně, kde se pacienti hádali o pořadí ve frontě.
Čekárnové systémy zkracují čekací dobu
Ordinace, které zavádějí čekárnové systémy, si pochvalují, jak je to výhodné. Prokazatelně se zkracuje čekací doba, sestra si lépe organizuje pacienty, a lékař má vyšší produktivitu práce. I pacienti ocení, že lékař si „konečně udělal pořádek“. Čekárnové systémy skutečně zlepšují organizaci práce s pacienty a pomáhají budovat image ordinace. Lidé si už pomalu zvykají na to, že v institucích, kam chodí vyřizovat své záležitosti, existují pořadníkové systémy. Už je znají a umí s nimi zacházet. A ordinace se tomu jen přizpůsobují.
Lékař nastavuje důvody návštěvy pacienta
A co vlastně čekárnové systémy umějí? Například Čekárna Mini, kterou dodává firma Seiva, je kovová skříňka s přehledným displejem. Pacient v nabídce zvolí důvod návštěvy, automat načte jeho průkaz zdravotního pojištění. Na počítači u sestry a lékaře je vidět jméno pacienta i počet čekajících. O pořadí pacientů může rozhodnout lékař, sestra nebo se nastaví automaticky. Čekárnové systémy umějí upozornit na příchod nového pacienta a poradí si i s tím, kdo nemá průkaz pojištěnce. Lékař může nastavit až čtyři libovolné důvody návštěv a z nich pak návštěvník vybírá. Na displeji se mohou zobrazit další informace, například, kdy se lékař chystá na dovolenou.