Správa nemovitostí různých rozsahů je velice oblíbená služba realitních kanceláří, která podnikatelům i soukromým osobám dokáže ušetřit nejednu nepříjemnost, a především spoustu času, kterou by jinak bylo třeba investovat do neustálého hlídání technického stavu i úředních náležitostí okolo nemovitosti. Jak ale taková služba vypadá a jak se sjednává?
Poskytovatel správy nemovitostí a kde jej hledat
Správa nemovitostí je velkým souborem jednotlivých dílčích služeb, které poskytují realitní kanceláře. Důležité je rovnou zmínit, že málokterá realitní kancelář se zabývá takovým rozsahem služeb jak z personálních důvodů, tak i potřeby spousty smluvních partnerů, kteří dokáží zajišťovat veškeré zmíněné služby. Především ve velkých městech se o ně starají takové realitní společnosti jako happyhouserentals.com, které nabízejí jak komplexní službu správy nemovitostí, tak i jednotlivé součásti jako individuální nabídku pro menší podnikatele.
Jak vypadá správa činžovních domů a její smlouvání?
Jako první věc je pochopitelně potřeba prvotní kontakt s realitní kanceláří. Domlouvání veškerých náležitostí a součástí služby závisí na tom, jak velký rozsah má buď vaše podnikání, nebo velikost vlastněné nemovitosti. Podle toho se odvíjí počet doporučených služeb, které bude správa činžovních domů ve vašem případě obsahovat a následně je podle všech těchto součástí individuální i cena.
Finální služba je tak pro každého klienta lehce odlišná a dokáže se velice individuálně přizpůsobit. Součástí ceny je ohled také na potencionální zisk z podnikání, který napomáhá tomu, aby bylo vždycky podle individuálního výdělku jen malé procentu investicí do správy konkrétní nemovitosti.