Obsahový marketing je v krátkosti pojem, který pod sebou skrývá plnění svého internetového projektu. Nejčastěji formou napsaných článků, které se následně publikují na web. Ty mohou mít takový úspěch, že přivolají na váš web i několik stovek návštěvníků za den, a to bez jakékoli reklamy. Zkrátka řečeno si vás dokážou najít přes vyhledávače, protože je váš obsah kvalitní a mimo jiné na něj míří velké procento zpětných odkazů z jiných webů. Tím se váš web dostává do popředí.
O čem je obsahový marketing?
Pokud už píšete články nyní nebo si je necháváte sepisovat u zkušených odborníků (copywritery), jistě s námi budete souhlasit, že je to převážně o tom, napsat články kvalitně. Neznamená to jen, že musíte umět psát. Články by měly mít přidanou hodnotu a návštěvníci si z nich musí něco odnést. Právě to dělá úspěšné weby úspěšnými. Jestliže by váš článek nebyl zajímavý, nejspíš by ho opustili během pár vteřin. To ale nechcete, nemám pravdu? Hledejte tedy pojem copywriting.
Pro lepší čtení samotného článku je potřeba mu stanovit řád. Bude-li článek psán formou slohu, bez odstavců a pořádných mezer, nikomu se jej nebude chtít číst. Je prokázáno, že lidé před čtením článek projedou rentgenově. To znamená, že ho očima v rychlosti prolétnout a poté se teprve rozhodnout, zda ho budou číst nebo ne. Pokud bude skvělé zpracován, včetně odstavců a formátování, zvyšujete tím šance.
Nadpis musí zaujmout
Tímto článkem také chceme říci, že hlavním bodem, proč si čtenáři článek otevřou je nadpis. Bez něho by to zdaleka nemohlo fungovat. Nadpis je v tomto případě tím hlavním motorem, který vás posune o několik pozic dopředu. Klikne člověk raději na článek ,,jak umýt pračku“ nebo ,,umyjte pračku za pár vteřin, a to bez námahy“. Odpověď je zde jasná, čí nadpis je přitažlivější. Nesmíte dát do nadpisu ale slova, která se v článku nevyskytují. Nechcete nadpis proměnit v clickbait neboli lež.