Praha (Pressweb) - Oproti zimě, kdy je naprostá většina řidičů ve stresu ze špatného povrchu vozovek, námrazy, tajícího sněhu a dalších nástrah zimy, s nástupem jara přichází jakási úleva. Silnice pomalu oschnou. Sice se na nich objeví výmoly a mnohdy na husto a poměrně hluboké. Přesto je ale jízda na letní komunikaci pocitově mnohem bezpečnější, než na zimní cestě.
Respekt ze zimy může být ovšem v některých ohledech pozitivním přínosem. Zodpovědní řidiči pečlivě kontrolují, zda mají zimní pneumatiky v pořádku, jestli mají dostatečnou hloubku dezénu a někteří mohou dokonce kontrolovat také stáří pneumatik. Je sice pravda, že patrně jen málokdo by vyhodil pneumatiky, která má ještě v pořádku vzorek, „jen“ proto, že je stará. Právě stáří pneu je ovšem poměrně zásadní aspekt jeho kvality.
Stará nová
Jak u zimních, tak i u letních pneumatik je vhodné sledovat, jak stará daná pneumatika je. Proč je ale stáří tak významným faktorem? Na léto a zimu se používají odlišné gumové směsi, které mají v závislosti na sezóně, pro kterou jsou určeny, své požadované vlastnosti. U zimních pneumatik je směs měkčí, aby gumy dobře držely na silnici, naopak letní směsi jsou o něco tvrdší, aby se netavily na horkých letních cestách a nedocházelo ke zbytečnému opotřebení.
Při nákupech pneumatik tak hraje velkou roli datum výroby pneumatiky. Pokud dáváte přednost při koupi levným pneumatikám, je třeba vždy toto datum kontrolovat, poněvadž i nové pneumatiky, které nikdy nebyly použity mohou být několik let staré a tím znehodnocené pro další využití. Často se proto prodávají levněji. Není tedy cílem nakoupit co nejlevnější pneu, ale koupit především kvalitní pneu.
Datum výroby by mělo být vždy na boční straně vedle rozměrů pneumatiky. Stará směs může způsobit menší stabilitu na vozovce, v zatáčkách nebo na mokrém povrchu.