Některé případy, kdy je potřeba zajet s autem do servisu jsou jasné: auto nás zlobí, nechce jezdit nebo při jeho jízdě zaznamenáváme nepohodlí, která se dříve neprojevovala. Dobré je navštívit autoservis také v případě, kdy se rozsvítí nějaká kontrolka: a to co nejdříve. Někdy může jít o banalitu, jindy se jedná o závažnou poruchu, která se může časem zhoršit a přijít na mnohem vyšší peněžní částku.
Do servisu nejen s problémem
Některé části vozidla je dobré kontrolovat pravidelně i v případě, že jste dosud nezaznamenali problém. Mohli by se projevit v mnoha částech vašeho vozu a snížit bezpečnost jeho provozu. Jedná se zejména o tlumiče do auta, jejichž stav je třeba pravidelně kontrolovat (ať už jsou to tlumiče Volkswagen nebo Mercedes), osvětlení, stav pneumatik, stav karosérie, emise vozidla, množství oleje a v podstatě celkový stav vozidla. Některé z těchto úkonů zvládnete kontrolovat sami (například množství oleje), jiné bude zapotřebí provést v autoservisu.
Jak často chodit do servisu?
Pokud si koupíte úplně nové auto, poprvé do servisu půjdete za tři roky. Poté v pátém roce užívání (tedy po dalších dvou letech) a pak jednou za dva roky. V případě úplně nového auta se obvykle vyplatí navštěvovat autorizované servisy – někdy je toto podmínkou záruky automobilu (zejména té prodloužené). Samozřejmě nezapomínejte na pravidelné technické prohlídky vozu. V případě problémů s vozem je samozřejmé, že navštívíte autoservis dříve než ve stanovené termíny.
Pravidelná servisní prohlídka
Obvykle se kontroluje stav kol, a to nejen hloubka dezénu, správného tlaku či stavu disků, ale také vyvážení jednotlivých kol, které může být pro bezpečnost jízdy zásadní. Dále je každých 15 000 km zapotřebí měnit olej v automobilu – záleží tedy na tom, jak moc autem jezdíte. Někdy se do servisu podíváte dříve než za dva roky, jindy zase později. Dále pak se jedná o kontrolu a servis klimatizace, kterou zřejmě doma nezvládnete, kontrolu řídících jednotek a brzd.