Polovina lidí používá opalovací přípravky se slabším ochranným faktorem

Zadavatel: e.vox, spol. s r. o. | 22.4.2015 | Zdraví

Praha (Pressweb) - 22. 4. 2015: S příchodem sluneční sezóny je důležitá ochrana pokožky před UV zářením. Přestože odborníci dlouhodobě vysvětlují spotřebitelům nutnost používat opalovací přípravky s dostatečným ochranným faktorem (SPF), polovina lidí stále nakupuje krémy a mléka s menší ochranou.

„V našem podnebí a s ohledem na to, že velká část populace patří spíše ke světlému typu, je ideální používat přípravky s faktorem 50,“ doporučuje šéf internetové lékárny sLéky.cz doktor Jan Bureš. „Dobrou zprávou je, že v našem e-shopu přes 53 procent prodaných přípravků má faktor padesát,“ dodává Bureš.

Za poslední čtyři roky se přeci jen situace zlepšila. „Zhruba o polovinu přibylo lidí, kteří dávají přednost přípravkům s nejvyšším možným ochranným faktorem,“ srovnává šéflékárník.

Další třetina lidí nakupuje přípravky s faktorem 30. „To rozhodně neznamená, že lidem hrozí nějaké nebezpečí, i třicítka je vcelku spolehlivá ochrana. Záleží, jak dlouho se pohybujeme na sluníčku. Pravdou ale je, že odborníci v poslední době doporučují používat co nejvyšší možnou ochranu,“ říká doktor Bureš.

Naprosto nedostatečnou ochranu ale bez diskuse představují přípravky s faktorem 10 a menším. „Takových se u nás ale prodá slabé procento,“ prozrazuje šéf lékárny.

„V dnešní době přitom není zásadní cenový rozdíl mezi přípravky s nižšími a vyššími ochrannými faktory,“ shrnuje doktor Bureš. V zásadě většina přípravků se dá pořídit za cenu málo přes tři sta korun.

Nejprodávanější značkou v online lékárně je Bioderma s 54% tržním podílem. Druhou nejžádanější je Daylong (17 %) následovaný přípravky Vichy s téměř třináctiprocentním podílem.

Nejčastěji lidé nakupují opalovací mléka (49 %), oblíbené jsou i spreje (36 %), nejméně žádané jsou krémy (vybírá si je 15 % zákazníků).

Sluneční ochranný faktor SPF říká, jak dlouho vydrží kůže pobyt na slunci, než dojde k jejímu poškození. Pokud například dojde ke spálení sluncem bez použití ochrany po patnácti minutách, při použití přípravku s faktorem SPF 20 za jinak stejných slunečních podmínek ke spálení dojde po pěti hodinách (tedy po 20× 15 minutách).

::

Internetovou lékárnu sLéky.cz provozuje akciová společnost Salfa. Ta je vlastněná společností p. k. Solvent, což je velkodistributor drogistického sortimentu, provozovatel drogerií Teta a poskytovatel franšízy drogistické značky. E-shop sLéky.cz má k dispozici více než 200 výdejních míst, registrovaní uživatelé zde mohou využívat i věrnostní program Teta klub karta. 

Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

e.vox, spol. s r. o.

Slavíkova 3
120 00 Praha 2 - Vinohrady
Kontaktní osoba: Zdeněk Fekar
mediální poradce
zdenek@evox.space
+420 775 599 024
Obrázek uživatele e.vox
Poskytujeme služby v oboru marketingových komunikací, zejména poradenství v oblasti public relations. Tiskové zprávy, letáky, inzeráty, komunikace se zákazníky, video nebo prezentace na facebooku a jiných sociálních médiích? Cokoli potřebujete, neváhejte a ozvěte se.
e.vox, spol. s r. o.
Slavíkova 3
120 00 Praha 2 - Vinohrady
Česká republika
flotila@evox.space
Tel: +420 775 599 024