Z dostupných dat je známo, že poslední ekonomická krize v roce 2008 neměla přílišný vliv na maloobchodní řetězce. Některé maloobchodní sítě dokonce zvýšily svůj zisk. Podle Lukáše Kovandy, hlavního ekonoma podílových fondů CZECH FUND, je důvodem prodej produktů běžné spotřeby, tedy nikoli luxusního zboží. Běžné zboží se podle něj dobře prodává i v době, kdy ekonomika klesá. Retailovým řetězcům tudíž zpomalení ekonomiky příliš nevadí – to je dobrá zpráva pro nemovitostní fond, jehož hlavní oblastí soustředění je právě retail. V praxi to, podle Kovandy, znamená, že taková komerční nemovitost může poskytnou investorům stabilní výnos v dlouhodobějším horizontu, protože je odolnější vůči ekonomickým výkyvům. CZECH FUND, spadající pod investiční skupinu Davida Rusňáka, mají ve svém portfoliu retail parky a obchody, které jsou zaměřené na střední vrstvy obyvatelstva. Ty v případě, že se zhorší ekonomické podmínky, dokáží takové období bez větších potíží přečkat, vysvětluje Kovanda.
Do skupiny DRFG patří také značka podílových fondů CZECH FUND
Investice do obchodních zón má na starosti CZECH REAL ESTATE INVESTMENT FUND. Vyhledává retail parky převážně ve městech střední velikosti po celé České republice. Tyto oblasti jsou mnohdy jediné, kde mohou lidé nakoupit nebo nemají příliš velkou konkurenci v blízkém okolí. To do jisté míry objasňuje, proč jejich obsazenost výrazně neklesla. Obsazenost objektů, které má fond ve správě, je v současnosti 96 %.
Lukáš Kovanda dále prozrazuje, že dlouhodobé nájemní smlouvy na čtyři až pět let, v případě potravinářských řetězců i na více než deset let, zajišťují investorům vyhlídku stabilních výnosů.
Příslib stabilního, dlouhodobého výměru nájemného je pro zhodnocování samotného fondu naprosto zásadní. Do fondu nemovitostí CZECH REAL ESTATE INVESTMENT FUND může investovat téměř každý, začít se dá už na 500 korunách měsíčně. Ten je na trhu od roku 2016, za toto období přinesl svým investorům zhodnocení +19,28 % (23. 02. 2016 – 31. 10. 2019).
Název investiční skupiny DRFG se skládá z iniciál svého zakladatele Davida Rusňáka, zbylá dvě písmena označují spojení Family Group.