Praha (Pressweb) - Plynové spotřebiče se dnes dělí na tři skupiny, které se rozlišují podle toho, odkud berou vzduch a kam vypouštějí spaliny. První skupinou jsou klasické spotřebiče, například sporáky, které berou vzduch z bytu a do místnosti vypouštějí i spaliny z hoření. Druhou skupinou jsou spotřebiče, které také nasávají vzduch z místnosti, ale spaliny jdou komínem ven. Třetí skupinou jsou nejpokročilejší výrobky, u nichž je přívod vzduchu a vývod spalin řešen zvenku. K nim patří například turbokotle. Servis a oprava plynového zařízení (Karma, Mora, Moratop, Gamat) se pak řeší podle typu spotřebiče.
Servis a oprava plynového zařízení vyžadují doplňování znalostí
Servis a oprava plynového zařízení (Karma, Mora, Moratop, Gamat) vyžadují neustálé doplňování znalostí o výrobcích. Firma Karma se specializuje na průtokové ohřívače, plynová topidla a plynové krby, značka Mora je spojována se sporáky i plynovými topidly. Moratop vyrábí plynové kotle a průtokové ohřívače a Gamat je tradiční značka pro topidla. Servis a oprava plynového zařízení je součástí péče o spotřebiče. Základem jsou roční pravidelné kontroly. Zahrnují čištění hořákové komory a kontrolu funkčnosti dílů. V případě, že technik zjistí, že nějaká součástka není plně funkční nebo poškozená, tak ji vymění.
Pravidelnou kontrolou spotřebičů udržujete vysoký komfort bydlení
Servis a oprava plynového zařízení se týká i náhlého selhání spotřebiče. Pokud není spotřebič pravidelně kontrolován, může se stát, že se poškodí větší funkční celek a oprava je pak dražší. Technici proto doporučují pravidelné kontroly, které nejsou drahé a předejdou větším opravám. Když plynové zařízení, například plynový kotel či topidlo, přestane fungovat v zimních měsících, je to problém. Opravárenská firma nemusí být hned k dispozici a každá hodina bez topení výrazně snižuje komfort bydlení. Součástí péče o plynové spotřebiče jsou také pravidelné revize jednou za tři roky. Při nich se zejména zjišťuje, zda ze zařízení neuniká plyn.