Píše se rok 2020 a pokud se ohlédneme do dávné minulosti (5 let zpátky), je vtipné se zamyslet, a vzpomenout si, co lidé v marketingu, především v online marketingu předpovídali.
Trendy století
Některé předpovědi byly samozřejmé správné, jako například to, že formát videa ovládne většinu platforem. Mnohé z těchto platforem jsou dokonce na videoformátu založeny, jako například TikTok, který zná většinou generace Z, a lidé, kteří stáli u zrodu Facebooku si už nyní myslí, že se jedná o Tic Tac nebo vůbec nechápou o co se jedná.
Tento fenomén můžeme sledovat i u klasiků. Facebook a jeho 360° videa, živá vysílání a dnes již dokonce livestreamy v samostatné sekci Hry (kdo by to kdy řekl, že se budeme na Facebooku koukat na herní streamy??). Instagram se odpoutal od stylových fotografií z feedu do pohyblivého světa Stories a IGTV.
Není to ovšem jen o sociálních sítích. Obrovský trend zažívá herní průmysl, který si pevně vydobyl své místo mezi širokou veřejností, a marketéři v tom nacházejí nový prostor, kde zasáhnout nové cílové skupiny. Skvěle zde pracuje například platforma Twitch, která vytváří silnou komunitu uživatelů okolo celé nejen gaming scény, ale celého spektra livestreamů.
Reklamní prostor
Nevyvratitelným faktem zůstává, že s rostoucím počtem uživatelů na internetu ubývá reklamního prostor, a ceny, za které byli dříve marketéři schopni reklamy inzerovat, jsou mnohonásobně vyšší než dříve.
Věděli jste, že: V roce 2016 poprvé počet návštěv z mobilních zařízení (mobilní telefony, tablety) překonal počet návštěv z desktopu (osobní počítače, notebooky).
Konkurenční prostředí roste a marketéři a reklamní agentury musí hledat stále nová, neotřelá řešení, jak být svým zákazníkům blíže. Už nejde jen o to, kdo má hezčí banner nebo o to, že máte v reklamě vtipný text s emoji (publikujete obsah na rok starý telefon, zbláznili jste se?).
Základ je základ
Základ zůstává stejný. Vzhledný, přehledný a dohledatelný web, se kterým vám pomůže SEO specialista, být viděn na sociálních sítích právě tam, kde jsou vaši zákazníci má za úkol Specialista na sociální sítě, a v případě, že někdo hledá informace o vaši kategorii podnikání, strýček Google by měl být ihned nápomocný.
Pokud se ztrácíte v nějakém z oborů, nebojte se oslovit specialisty v daném oboru nebo přímo digitální marketingovou agenturu. Tito odborníci jdou s dobou a mají k dispozici nástroje, se kterými jsou schopni řešit problémy ihned.
Budoucnost
Umělá inteligence nás nepřestává překvapovat, stejně jako hlasová vyhledávání či nové formáty a trendy inzerce. Mohli bychom zde polemizovat, kam se bude vyvíjet marketing v následujících letech. Pravdou však je, že v dnešní době nejsme schopni předvídat dopředu měsíce, natož roky. Je to malinko děsivé ale vzrušující.
My se na budoucnost těšíme a nemůžeme se dočkat, co na nás čeká.