Praha (Pressweb) - Je možné jezdit levněji než dnes? Je několik možností. Buď si pořídíte auto, které má nízkou spotřebu, ale takový rozdíl to zase nebude. Počáteční investice bude velká. Lepší je hledat alternativní palivo. Dosud nejvýhodnější jsou přestavby lpg, tedy upravit auto tak, aby jezdilo převážně na zkapalněný ropný plyn. Přestavby lpg se provádějí dvě desetiletí a za tu dobu se technologické postupy i zařízení vyladily natolik, že jízda na plyn je z hlediska výkonu srovnatelná s benzinovým motorem. Ale co je u tohoto paliva nejdůležitější? Že na plyn se jezdí za polovinu ceny benzinu. Počáteční investice je podstatně nižší než nákup nového vozu a brzy se vrátí.
Přestavby lpg jsou vhodné jak pro starší, tak pro nejnovější vozy. U vozů s karburátorem se používá centrální směšovač. Ale takových vozů ubývá, jde opravdu o staré typy. Běžnější jsou vozy s jednobodovým či vícebodovým vstřikem. U těchto typů se pro přestavby lpg používá směšovač s řídicí jednotkou. U nejnovějších motorů jde o systém sekvenčního vstřikování, to znamená, že elektronická řídicí jednotka řídí plynové vstřikovače a tím vstřik plynu ke každému válci.
Přestavby lpg jsou spolehlivé a zaručují, až na nejstarší vozy, výkon srovnatelný s benzinovým motorem. Přitom náklady ve srovnání s benzinem jsou poloviční. Takové úspory dosud žádný alternativní pohon v běžných podmínkách provozu zatím nedosáhl. Kromě značné úspory vzniká při spalování plynu podstatně méně jedovatých spalin. Přestavby lpg dnes již pro řidiče neznamenají žádné omezení při tankování, protože síť čerpacích stanic u nás dnes téměř kopíruje síť benzínových čerpacích stanic. S klidem můžete vyrazit s plynem i na dovolenou do Evropy.