Češky v online Lékárně.cz navíc nakupují hlavně produkty pro úklid a zvířata, Slovenky víc myslí na děti

Zadavatel: e.vox, spol. s r. o. | 18.7.2017 | Obchod, e-commerce

Praha (Pressweb) - 18. 7. 2017: Dvě třetiny položek v sortimentu internetové Lékárny.cz tvoří zboží, které nepatří mezi typickou lékárenskou nabídku. Zatímco před deseti lety měl e-shop v nabídce sedmnáct tisíc položek, dnes je to 25 800 aktivních produktů (na Slovensku téměř dvanáct tisíc). Běžná lékárna přitom nabízí zhruba osm tisíc produktů.

„I v našem oboru platí, že zákazníci si zvykají na pohodlí internetového nákupu, proto sortiment neustále rozšiřujeme,“ říká Zuzana Šenoltová, brand marketing manažerka Lékárny.cz.

Paradoxně tak z hlediska počtu položek pomyslně nejvíc místa v regálech zabírají výrobky kategorie krása a osobní hygiena - v Česku jde o 37 % všech položek, na Slovensku dokonce 43 %, nejvýznamnějšími položkami jsou tělová a pleťová kosmetika, vlasová kosmetika a parfémy. Druhou nejvýznamnější kategorií je výživa a produkty na hubnutí, které v obou zemích představují zhruba šestinu sortimentu.

Češi a Slováci (respektive spíše Češky a Slovenky, když větší část zákazníků tvoří ženy) se jinak liší v tom, co kromě lékárenského sortimentu v e-shopu nakupují. V českých zemích vedou spíše výrobky týkající se domácnosti a úklidu a chovatelské potřeby (obě kategorie po sedmi procentech), zatímco na Slovensku výrazně dominuje sortiment pro děti a maminky představující jednu desetinu všech položek. „Slováci narozdíl od Čechů zatím na webu moc neobjevili sekci domácí potřeby a úklid, ale přírodní kosmetika je jim hodně blízká,“ shrnuje šéfka brandu Zuzana Šenoltová.

Schopnost Lékárny.cz nabízet i další produkty kromě většího pohodlí pro zákazníky znamená i konkurenční výhodu v podnikání. Internetový trh s léky a potravinářskými výrobky představuje asi 800 milionů korun, zatímco kosmetika až 1100 milionů. Drogistický sortiment na internetu zatím tvoří zhruba pětinu těchto tržeb, ale vykazuje výrazný meziroční nárůst.

::

Lékárna.cz s třetinovým podílem na trhu je lídrem v oblasti prodeje lékárenského sortimentu na internetu. Vznikla v roce 1999 jako informační portál o lécích, v roce 2003 se stala první českou online lékárnou. Od roku 2006 provozuje na Slovensku sesterský e-shop Mojalekaren.sk, který přináší zhruba pětinu tržeb. V roce 2016 dosáhla obratu 503,2 milionů korun a zaměstnávala 60 lidí. Lékárna.cz je součástí obchodní skupiny Pears Health Cyber.

Region: Evropa

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

e.vox, spol. s r. o.

Slavíkova 3
120 00 Praha 2 - Vinohrady
Kontaktní osoba: Zdeněk Fekar
mediální poradce
zdenek@evox.space
+420 775 599 024
Obrázek uživatele e.vox
Poskytujeme služby v oboru marketingových komunikací, zejména poradenství v oblasti public relations. Tiskové zprávy, letáky, inzeráty, komunikace se zákazníky, video nebo prezentace na facebooku a jiných sociálních médiích? Cokoli potřebujete, neváhejte a ozvěte se.
e.vox, spol. s r. o.
Slavíkova 3
120 00 Praha 2 - Vinohrady
Česká republika
flotila@evox.space
Tel: +420 775 599 024