Praha (Pressweb) - Když slyšíte, zda přestavby LPG ano či ne, myslíte si, zda to není jen trik získat další zakázky pro servisy? Určitě není. LPG neboli zkapalněný propan-butan či ropný plyn je prověřené alternativní palivo, na které se dá jezdit za polovinu nákladů oproti benzinovému motoru. Je ovšem nutná počáteční investice do přestavby LPG, ale ta se vám brzy vrátí právě levným provozem. Získáte možnost jezdit na levné palivo, ale současně nepřijdete o možnost využít původní benzin. Na benzin startujete a rozjíždíte se, a také ho využíváte, když dojte LPG. A na benzin můžete přepnout kdykoli během jízdy. K dispozici máte dvě nádrže paliva.
Co je podstatou přestavby LPG? Musíte si nechat upravit motor tak, aby bylo možné vstřikovat do válce plynovou směs, která se zažehne jako benzin. Přestavby LPG jsou vhodné jak pro starší benzinové motory s karburátorem, tak pro motory s jednobodovým či vícebodovým vstřikováním, a motory se sekvenčním vstřikováním. Cena přestavby LPG se liší podle použité technologie i stáří vozu. Pro starší vozy je technologie jednoduchá a tím i levnější. Podle principu jde buď o centrální směšovač u starších vozů nebo kontinuální či sekvenční vstřikování. Nejmodernější systém je sekvenční vstřikování, kdy řídicí jednotka dávkuje plyn do jednotlivých válců.
Přestavby LPG jsou významné i z hlediska ochrany životního prostředí. Životní prostředí tolik nezatěžují, proto se dá říci, že LPG je jako palivo ekologické. Ve zplodinách z těchto motorů je o 80 procent méně oxidů dusíku, o 15 až 20 procent méně oxidů uhličitého než v ryze benzinových variantách. Podíl oxidu uhelnatého je minimální. Díky přestavbě LPG bude mít i váš katalyzátor delší životnost, protože pro odbourání zplodinových sloučenin nepotřebuje tak vysokou teplotu. I hlavní nevýhoda – umístění nádrže – se vyřešila. Nyní je možné dát plynovou bombu do prostoru rezervního kola, které už není nutné sebou vozit.