Rozhodli jste se prodat nemovitost, jak nejlépe to půjde. To znamená, že se ji budete snažit udat rychle a za co nejvíce peněz. Výsledek? Prodej nemovitosti trvá, postupně snižujete cenu a kupec ne a ne se najít. Kde se stala chyba? Prodávající se často domnívají, že právě jejich nemovitost je výjimečná a kupující se o ní poperou. A tak se dopustí tří nejčastějších chyb. Které to jsou?
Chyba č. 1: Příliš mnoho realitních kanceláří
Proč to dávat jedné realitní kanceláři, když to můžu dát všem? Toto je velmi častá a hrubá chyba, proti které realitní kanceláře Praha bojují denně. Čím více realitních kanceláří nemovitost nabízí, tím jí to více poškozuje. Žádná realitní kancelář se nebude 100% věnovat obchodu, který nabízí dalších 20 kanceláří. Zájemce o koupi bývá zase rozčarován, že je nemovitost nabízena u různých kanceláří a v horším případě ještě za různých podmínek.
Chyba č. 2: Příliš vysoká cena
Prodejci jsou na začátku plní upřímné naděje a prodeje se ani trochu nebojí. Proč nenastavit vyšší cenu? Jít dolu jde přece vždy. I přesto, že se je realitní kanceláře Praha a jejich makléři snaží přesvědčit o důležitosti nastavení vhodné ceny, nedají se. Jenomže nejlepší zákazníci přichází na začátku nabízení. Pokud je cena odradí, neozvou se. A neudělají to ani poté, co prodejce cenu sníží. Nemovitost už je příliš okoukaná, a tak trochu podezřelá. Kladou si otázky typu: Proč to dosud nikdo nekoupil? Proč se snížila cena? Proč bych se o tom měl zajímat zrovna já?
Chyba č. 3: Příliš pomalé snižovaní ceny
Tato chyba souvisí s chybou č. 2. Po pár dnech nabízení je jasné, že je cena příliš vysoká. Na místo toho, aby se prodejce poradil s makléřem a stanovil přiměřenou cenu, začne slevovat postupně. Protože, co kdyby. Dopad postupného zlevňování je zřejmý. Nemovitost je nakonec prodána za nižší cenu, než kdyby byla rozumná cena stanovena na samém začátku.