Sociální média by se dala označit jako tahák dnešní doby, a tak se z nich stávají velmi výhodné marketingové nástroje. V tomto článku si přiblížíme, jak nám správa sociálních sítí může pomoci s úspěšným marketingem.
Vytvoření marketingové strategie
Marketingová strategie je základ. Zaměřte se především na 5 pilířů – cíl, cílová skupina, obsah, kanály a proces. Čeho chci dosáhnout? Pro koho? Co chci publikovat? Kde? A jak?
Vyběr cílové skupiny na sociální síti
Pokud máte hotovou marketingovou strategii, mělo by pro vás být snadné vybrat cílovou skupinu a sociální sítě, které zacílíte. Zároveň se o sítích důkladně informujte, ať můžete aplikace plně využít. Tvořte zajímavý a nepřehlédnutelný obsah a o sítě se starejte pravidelně. Zapojujte fanoušky, odpovídejte na komentáře, vyhlašujte různé soutěže a hlasování.
Nejznámější a nejpoužívanější sociální sítí je Facebook. Na něm je nejlehčí zasáhnout největší a nejrozmanitější skupinu uživatelů a je vhodné na něm s reklamou začít.
Instagram je používaný spíše mladším publikem. Neprobíhá na něm komunikace v takovém měřítku, jako na Facebooku, a tak je vhodný především ke sdílení fotografií vašich produktů. Nezapomeňte využívat Instagram Stories.
YouTube
Na YouTube máte dvě možnosti, jak ho využít. Buďto si můžete sami své výrobky nebo služby prostřednictvím videí prezentovat, nebo se můžete zkusit spojit s některým z úspěšných kanálů, který má své stále sledující.
TikTok
Mezi mladším publikem je populární sociální síť TikTok. Stejně jako na YouTube můžete využít buďto stávající influencery nebo můžete tvořit svůj vlastní obsah.
Další sociální sítě
Dalšími oblíbenými sociálními sítěmi jsou Twitter, Pinterest nebo Linkedin.
Vezměte důkladně v potaz cílovou skupinu. Věk, postavení ve společnosti, pohlaví, příjem, motivace k nákupu, ale i jejich nákupní obavy. Hlavně nezapomínejte, že je v dnešní době reklama na sociálních sítích základem každé úspěšné firmy.