Praha (Pressweb) - Málokdo ví, že každé tři roky jsou podle zákona povinné revize plynových zařízení. Technici zkontrolují funkci jednotlivých součástí a především, zda někde neuniká plyn. Výsledkem prohlídky je revizní zpráva, kde jsou uvedeny všechny závady, které si majitel musí dát opravit. Je to i doklad pro pojišťovnu, pokud by plynový spotřebič svojí závadou způsobil nějakou škodu. Čištění plynových spotřebičů a kotlů není součástí revize, ale pravidelných prohlídek či oprav. Technici doporučují provádět tyto prohlídky každý rok.
Čištění plynových spotřebičů a kotlů je důležité, aby fungovaly spolehlivě
Čištění plynových spotřebičů a kotlů provádějí technici vždy, když přijdou na pravidelnou prohlídku. Některé domácnosti tvrdí, že roční frekvence prohlídek je zbytečná, ale když vidí, kolik nečistot se za rok v tělese kotle nashromáždilo, vždy změní názor. Čištění plynových spotřebičů a kotlů je důležité, protože pak plynová zařízení fungují spolehlivě. Také náklady na pravidelné kontroly jsou podstatně nižší, než nenadálá oprava. Když spotřebič selže, je to vždy v nejméně vhodnou dobu. Například plynové topidlo přestane fungovat právě v zimě, kdy je největší mráz, teplá voda nejde, když děláte špinavou práci a je nutné se často sprchovat. To je zákon schválnosti.
Pravidelné prohlídky jsou levnější, opravy dražší
Čištění plynových spotřebičů a kotlů není jediná činnost, kterou technici při prohlídce provádějí. Často mění vadné membrány, termočlánky a čidla u průtokových ohřívačů, někdy musí vyměnit i prohořelé výměníky. U topidel opravují či vyměňují regulační hlavice, termostaty, piezo-zapalovače. Někdy je nutné vyměnit i staré plynové kohouty za moderní, někteří majitelé mají u spotřebičů i staré hadice. Právě pravidelné prohlídky umožňují včas vyměnit vadný díl a nečekat, až zcela selže. Pak je většinou oprava dražší, protože se porouchá i navazující součástka.