Praha (Pressweb) - Většině lidí asi německý thriller z roku 2010 nebo americké horory z let 1988 a 2005, také staré vojenské zvyky "lovců lebek", kteří přinášeli vládcům hlavy jejich zabitých nepřátel. To vše je samozřejmě pravda, ovšem pojem "headhunter" (lovec hlav) se nově objevuje také v personalistice a dal by se vyložit jako "hledač talentů" nebo také "přímé oslovení". Headhuntig je tradiční metoda na vyhledávání vhodných pracovních kandidátů. Headhunter mapuje pracovní trh v dané lokalitě, zná společnosti a vytipovává nové pracovníky. Pokud se na headhuntera obrátí nějaká firma s žádostí, že potřebuje manažera, sekretářku a produkční. Headhunter osloví ty nejlepší pracovníky u konkurence (jelikož má zmapovaný trh, ví přesně, kde tyto lidi hledat), také projde sociální sítě a pracovní webové portály. Mnohdy využije též na doporučení jiných lidí. V Praze existuje 25 agentur, které se headhuntingem zabývají. Pokud tedy hledáte novou práci či o změně alespoň uvažujete, je na čase dát o sobě vědět. Zavítejte na pracovní webové portály (třeba na airjobs.cz) a vytvořte si vlastní pracovní profil, aby případný headhunter věděl, že hledáte novou práci. Zároveň si vypracujte profesionální životopis, zamyslete se nad motivačním dopisem, připravte si pracovní portfolio, zkrátka buďte připravění. Také se přihlaste k odběru pracovních nabídek od společností, pro které byste rádi v budoucnu pracovali. Pokud novou práci nehledáte a jste se svou prací spokojeni a najednou vás osloví headhunter, asi to v první chvíli člověka zaskočí. Pokud je headhunter o vašich kvalitách přesvědčen, jistě přijde s lepší nabídkou, podmínkami a benefity, než co nabízí váš současný zaměstnavatel a člověk má pak několik dnů opravdu nad čím přemýšlet.
Pokud jste ve své profesi něčím výjimeční, měli byste si najít svého osobního headhuntera. Herci, zpěváci, modelky a sportovci mají své manažery, kteří jim domlouvají zakázky a vystoupení, zkrátka jim pomáhají s orientací v showbusinessu. Špičkoví manažeři, obchodníci a zajímaví pracovníci mají pro změnu své headhuntery, kteří jim pomahájí najít tu nejlukrativnější nabídku práce. Jestli jste řadoví zaměstnanci a nepomýšlíte na nějakou hvězdnou kariéru, tak při hledání práce postupujte obvyklým způsobem – životopis, inzeráty, pracovní webové portály, výběrová řízení, pohovory atd. Doba jde zkrátka ku předu a jak se vyvíjí svět technologií, tak se vyvíjí i trh práce a možností, jak si najít novou práci, je stále více, objevují se nové postupy. Je třeba o nich vědět a držet krok s moderní dobou.