Personalisté vnímají fluktuaci liberálněji

Zadavatel: e.vox, spol. s r. o. | 13.2.2019 | Kariéra, vzdělávání

Praha (Pressweb) - 12. 2. 2019: Firmy vnímají otázku časté změny práce vstřícněji než samotní zaměstnanci. Ukázal to online průzkum, který personální společnost Předvýběr.CZ uspořádala mezi zaměstnavateli.

S výrokem, že „označení fluktuant dneska už není negativní“ souhlasilo skoro 54 % respondentů z řad majitelů a šéfů firem a jejich personalistů. „To je o deset procentních bodů více zastánců takového názoru, než když jsme se ptali celé populace,“ připomíná František Boudný, obchodní ředitel Předvýběru.CZ. V průzkumu, který v lednu pro společnost uskutečnila agentura STEM/MARK, s takovým výrokem souhlasilo 44 % reprezentantů populace.

„Větší pochopení pro častější změnu práce je na straně zaměstnavatelů logické - lépe znají současný pracovní trh, sami často usilují o ‚přetažení‘ zajímavého kandidáta od konkurence a navíc dobře vědí, že člověk se vystřídáním několika zaměstnavatelů ‚otrká‘ a získá cenné zkušenosti,“ vysvětluje František Boudný.

Potvrzují to i reakce zaměstnavatelů na otázku, co častá změna práce vypovídá o člověku. Víc než dvakrát častěji (15 %) oproti populaci zaměstnavatelé uvedli, že takový člověk „asi něco umí, zaměstnavatelé o něho mají zájem“. Naopak s názorem, že takový člověk „asi nic neumí, když si neumí udržet práci déle“, souhlasilo jen 8 % firemních respondentů (oproti 24 % zastánců mezi běžnou populací).

V jednom se však názory laické populace a představitelů zaměstnavatelů shodují - člověk, který často mění místo, je „špatně čitelný“: 46 % firem to popsalo výrokem „nemá úplně jasno, čeho chce dosáhnout“ (podle průzkumu STEM/MARK si totéž myslí 48 % lidí).

Zaměstnavatelé nejčastěji jako dobu vhodnou ke změně práce uváděli 3-7 let (77 %), kratší výdrž na jedno místě 2-3 roky je vhodná podle 15 % personalistů a jen 8 % míní, že by se práce měla měnit po sedmi letech a delší době.

V zákonné tříměsíční zkušební době odchází z firem jen méně než 5 % zaměstnanců (uvedlo 85 % firemních respondentů).

::

Předvýběr.CZ je česká personální společnost, která působí na trhu od roku 2008. Soustředí se na předvýběr vhodných kandidátů, kdy oslovuje uchazeče přes online pracovní portály, online databáze a rozsáhlou interní databázi kontaktů. O kvalitní vyhledávání a relevantnost kandidátů se stará 30 zaměstnanců pracujících v pražské centrále a v regionálních kancelářích na Vysočině, v Brně a v Ostravě. Předvýběr.CZ je partnerem klubu úřadujících mistrů Technology Florbal Mladá Boleslav, fotbalového klubu FC Vysočina Jihlava a platformy ELIIT pomáhající profesionálním sportovcům se začleněním do běžného života po ukončení kariéry.

Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

e.vox, spol. s r. o.

Slavíkova 3
120 00 Praha 2 - Vinohrady
Kontaktní osoba: Zdeněk Fekar
mediální poradce
zdenek@evox.space
+420 775 599 024
Obrázek uživatele e.vox
Poskytujeme služby v oboru marketingových komunikací, zejména poradenství v oblasti public relations. Tiskové zprávy, letáky, inzeráty, komunikace se zákazníky, video nebo prezentace na facebooku a jiných sociálních médiích? Cokoli potřebujete, neváhejte a ozvěte se.
e.vox, spol. s r. o.
Slavíkova 3
120 00 Praha 2 - Vinohrady
Česká republika
flotila@evox.space
Tel: +420 775 599 024