Praha (Pressweb) - Postoj lékaře k pacientovi se v současné medicíně mění, není už jen anonymní případ jako před lety, ale konkrétní člověk s patřičnou důstojností. To ovlivňuje nejen průběh léčby, ale i organizaci péče. Příspěvkem k lepší organizaci například v ambulanci jsou čekárnové systémy. Sestra už z hloubi ordinace nevyvolává pacienty hlasem, případně jim neukládá další úkoly, ale návštěvník ordinace se registruje pomocí elektronického systému. Čekárnové systémy umožňují důstojnou komunikaci lékaře, sestry a pacienta, usnadňují rozdělení pacientů na ty, kteří jdou jen za sestrou a na další, jež musí obsloužit lékař.
Čekárnové systémy se snadno instalují, protože jsou bezdrátové
Čekárnové systémy se skládají ze čtecího zařízení s displejem umístěným v čekárně na přístupném místě, informačního displeje pro pořadová čísla a z programu, který ovládá ze svého počítače sestra a lékař. Pro instalaci čtecího zařízení není nutné rozvádět kabely po ordinaci a čekárně, zařízení je připojeno k PC bezdrátově. Příchozí se registruje pomocí kartičky pojišťovny, případně oznámí, že kartu nemá a jde za jiným účelem. Obdrží číslo a čeká, až se objeví na informačním displeji. Čekárnové systémy si poradí i s tím, když přijde pošťačka nebo instalatér. Sestra nebo lékař se o všem se dozví pomocí elektronického systému.
Lékař sám si může nastavit více důvodů návštěvy ordinace
Čekárnové systémy umožní sestře sledovat, kdo přišel poslední a za jakým účelem, ví, kolik lidí přišlo jen za ní nebo za lékařem. Data z pojišťovací karty se přenesou do PC, takže velmi snadno připraví podklady pro lékaře. Lékař může sám nastavit více důvodů návštěvy ordinace, případně informovat pacienty, zda se mění ordinační doba nebo že jde na dovolenou. Čekárnové systémy šetří čas sestře, lékaři a nabízejí komfort pro pacienty. Návštěvníci si na nový systém snadno zvyknou, protože ho znají například z banky či poštovního úřadu.