Praha (Pressweb) - Minule jsme si řekli, jaká by asi měla být dobrá garáž, podle čeho se vlastně určí, že garáž je skutečně taková, jaká má být. Dnes si povíme něco o tom, na co si hlavně třeba dát při její stavbě pozor.
Potřebujete stavební povolení
Jakákoliv garáž, ať už jde o dřevěnou, montovanou či zděnou, musí splňovat určité podmínky a to zejména z hlediska bezpečnosti a funkčnosti. Jako první se často dělá chyba, že stavitelé někdy "zapomenou" stavbu garáže oznámit na stavebním úřadě a tak může být v podstatě považována za černou stavbu. I v tomto případě, stejně jako u domu, si musíte vyřídit stavební povolení, oznamovací povinnost jak při stavbě menšího rozsahu je vám podle zákona v tomto případě nanic.
Dbejte na protipožární předpisy
Není nic vzácné na tom, když v garáži vznikne požár. Příčina je často v tom, že lidé nedodržují protipožární zásady. K nim patří například to, bychom v garáži neměli nechávat žádné hořlavé látky, jako třeba pohonné hmoty. Když už, tak musí být ve speciálních plechových uzavřených nádobách.
V garáži by měl být motor auto nastartovaný jen tehdy, když z ní vycházíme nebo do ní vcházíme. No na to, abychom ho například v zimě ohřívali a měli auto dlouho nastartované, bychom měli zapomenout. Samozřejmě, auta na LPG do garáže nepatří vůbec. A to, že v garáži by měl být samozřejmostí hasicí přístroj, snad ani nemusíme připomínat.
Jakou dáme podlahu?
Podlaha v garáži by v první řadě měla být pevná a nepropustná. Práh by měl být vysoký maximálně pět centimetrů, abyste se svým autem mohli bez problémů vyjet i vjet. Zřejmě nejvhodnějším materiálem na podlahu v garáži je beton, samozřejmě natřený speciálním nátěrem.
Pokud se rozhodujete nad tím, zda by garážová podlaha měla mít určitý sklon nebo ne, podle odborníků máte na výběr dvě alternativy: ačkoli v podstatě většina z nich doporučuje zcela rovnou podlahu, najdou se mezi nimi i hlasy, které připouštějí minimální sklon směrem dovnitř a to proto, kdyby se náhodu vlivem závady ruční brzdy auto začalo samy pohybovat.
Větrat je třeba
Větrání v garáži je pro každou z nich povinné a není se ani čemu divit. Jde o to, aby byl její prostor větrán příčným tahem. V ideálním případě byste měli mít větrací průduchy v rozích stavby a to vpředu dolů a vzadu nahoře.
Podle předpisů by na jedno osobní auto mělo připadat 225 centimetrů čtverečních odvětrávací plochy. Otvory by svrchu měli mít mřížku, respektive síťku proti hmyzu, ale nesmí být uzavíratelné.