Praha (Pressweb) - 11. 4. 2017: Ostrý provoz zahájila online poradna Lékárny.cz. Sedm dní v týdnu v době od 8 do 22 hodin jsou lékárníci připravení zdarma poradit s výběrem léků, doplňků stravy nebo jakéhokoli dalšího lékárenského sortimentu, doporučit správné dávkování nebo upozornit na kontraindikace.
„Odborné poradenství je hlavním pilířem lékárnické profese, proto jsme jako největší internetová lékárna považovali spuštění online poradny za důležitý cíl. Chceme nastavit standard distančního poradenství, které musí mít stejnou úroveň a kvalitu jako rady lékárníka za tárou v kamenné lékárně,“ říká Karel Klodner, ředitel Lékárny.cz.
Velkou výhodou nové služby je také skutečnost, že uživatel dostane radu okamžitě – poradnu mají i jiné internetové lékárny, na reakci ale zákazníci musí čekat. „Online poradna navíc nabízí pohodlný přístup z domova, který znamená i vyšší intimitu komunikace,“ vysvětluje šéf e-shopu další výhodu: někomu totiž nemusí být příjemné rozebírat v lékárně citlivá osobní témata s frontou za zády.
„Během testovacího provozu se lidé nejčastěji zajímali o možnost kombinace léků mezi sebou a s doplňky stravy a o výběr vhodných vitamínů. Víc než dvě třetiny dotazů položily ženy. V pilotním provozu jsme na většinu dotazů reagovali do 45 sekund, průměrná doba trvání jednoho chatu byla 15 minut,“ prozrazuje šéf internetové lékárny Karel Klodner. Pacient či zákazník tak významně ušetří čas, další výhodou online poradny je, že záznam chatu dostane e-mailem, nemusí si tedy dělat poznámky. „Zpětná vazba od uživatelů online poradny byla v pilotním provozu velmi povzbudivá, spokojenost se službou vyjádřilo 95 procent jejích uživatelů,“ uvádí šéf e-shopu.
Odborné poradenství prostřednictvím chatu v současnosti zajišťuje dvacet lékárníků v Česku a patnáct na Slovensku pro sesterský e-shop Mojalekaren.sk. V případě vyšší poptávky firma jejich počet zvýší. Bezplatné poradenství je v současnosti přístupné všem internetovým uživatelům, kteří ani nemusí být zákazníky Lékárny.cz.
Náklady na online poradnu dosahují řádově stovky tisíc korun měsíčně, přesto ji Lékárna.cz poskytuje bezplatně. I když zákazník může doporučené produkty nakoupit v kterékoli jiné lékárně, přirozeně firma počítá s tím, že se stane první volbou pro většinu uživatelů, kteří její poradnu využijí.
Současně s ostrým spuštěním poradny startuje i inzertní kampaň na internetu. „Proběhne především ve vyhledávačích a na tematických webech pro maminky, využijeme i naše spokojené zákaznice jako ambasadorky, aby novinku sdílely v diskusích a na sociálních sítích,“ uzavírá ředitel Karel Klodner.
::
Lékárna.cz s třetinovým podílem na trhu je lídrem v oblasti prodeje lékárenského sortimentu na internetu. Vznikla v roce 1999 jako informační portál o lécích, v roce 2003 se stala první českou online lékárnou. Od roku 2006 provozuje na Slovensku sesterský e-shop Mojalekaren.sk, který přináší zhruba pětinu tržeb. V roce 2016 dosáhla obratu 503,2 milionů korun a zaměstnávala 60 lidí. Lékárna.cz je součástí obchodní skupiny Pears Health Cyber.