Praha (Pressweb) - Ten slouží především jako základní evidence komunikací v daném městě nebo obci a musí být pravidelně aktualizován. Největším přínosem je pasport především pro zřizovatele, tedy obec samotnou.
Nejprve představení pasportu komunikací
Pasport komunikací je odborně zpracovaný dokument, který řeší zařazení místních komunikací do jednotlivých tříd dle jejich charakteru. V dokumentu jsou detailně uvedené všechny informace o každé jednotlivé komunikaci ve městě nebo v obci. Celý dokument obsahuje 2 části – grafickou a tabulkovou. V grafické části jsou zakreslené osy komunikací ve vhodném mapovém podkladu. V grafické části jsou barvou označené kategorie komunikací a jejich čísla. V tabulkové části jsou uvedeny kategorie, třída komunikace, informace o stavu komunikace, popřípadě pozemky, které se nachází pod komunikací (včetně vlastníků) a další údaje podle požadavku obce. Nesmí chybět ani příslušenství komunikací, jako mosty, lávky, odvodnění a další součásti.
V čem pasport pomáhá
Pasport rozhodně není jen dokumentem bez praktického využití. Specializované firmy na vypracování pasportu také k pasportu vytvoří podrobný plán zimní údržby komunikací. Součástí dokumentu je také porovnání pozemků místních komunikací s evidencí katastru nemovitostí (ČÚZK). Precizně zpracovaný dokument pak lze využít v oblastech evidence majetku, při rozhodování ve správních řízeních, týkajících se připojování pozemků (sjezdů) nebo pro evidenci pozemků nacházejících se pod komunikacemi a případné vypořádání majetkových poměrů. Pasport komunikací může být také doplněn o další užitečné dokumenty. Mezi takové se řadí například pasport dopravního značení na příslušných komunikacích. Ten slouží jako základní dokument pro evidenci, obnovu a doplnění dopravního značení.