Praha (Pressweb) - Dá se jezdit ještě levněji než ve Spojených státech? Proč ne! Palivovým hitem dneška je zkapalněný ropný plyn - LPG. Plynové palivo dříve nazývané propan-butan, protože je v něm těchto složek nejvíce, má opravdu příznivou cenu. Drží se zhruba na poloviční výši benzinu, a to už je láce. Ještě před deseti lety byl největší problém malý počet čerpacích stanic, ale to dnes už neplatí. S motorem LPG se dá bez problému jet na dovolenou po Evropě. Kvůli přechodu na plyn je však nutná přestavba LPG. Spočívá v úpravě motoru, tedy systému vstřikování. Přestavba LPG něco stojí, ale vše záleží na typu motoru a technologie, kterou chcete použít.
Přestavba LPG je vhodná na všechny typy benzinových motorů, tedy i na starší s karburátorem. Ty musejí mít centrální směšovač. Nové vozy využívají zejména elektronickou vstřikovací jednotku, která řídí vstřikování. K nejmodernějším technologiím patří vícebodové sekvenční vstřikování, kde jednotka řídí vstřik zkapalněného paliva do každého válce zvlášť. Přestavba LPG není žádná složitá operace, proškolený servis ji zvládne za jeden celý den. Ráno přijedete a nejpozději druhý den už jezdíte za polovic. A kdy se náklady vrátí? Obecně platí, že musíte ujet tolik kilometrů, kolik vás stála přestavba LPG. Pak se začnou peníze vracet.
Přestavba LPG má i další výhody než jen levné palivo, ale to je nepodstatnější. V motoru s plynem se neusazují karbony a také se na motorový olej ujede více kilometrů. Z výfuků při použití plynného paliva uniká do ovzduší oproti benzinu o 15 procent méně oxidu uhličitého a žádné saze. Produkce škodlivých oxidů dusíku, které vytvářejí smog, je až o 80 procent nižší. Proto LPG patří mezi ekologická alternativní paliva. Přestavba LPG se vyplatí i podnikatelům. Pokud používají plynový vůz k podnikání, nemusí za něj platit silniční daň. Přitom jsou takové vozy hybridní - mohou totiž jezdit jak na benzin, tak na LPG.