Praha (Pressweb) - 25. 9. 2014: Jen pětina lidí začíná nakupovat dárky pod stromeček až poslední měsíc v roce. Pro šedesát procent národa už v září začíná vánoční nákupní horečka. Nejčastěji za dárky letos utratíme do pěti tisíc korun.
„Ostříleného obchodníka to nepřekvapí, tak to prostě je, že Vánoce ve skutečnosti začínají koncem prázdnin. Pro nás je hlavně užitečné vědět, za co lidé chtějí utrácet,“ komentuje Eva Pavlíková, ředitelka e-shopu SPINK.cz výsledky online průzkumu, který si obchod nechal udělat nejen mezi svými zákazníky.
Z nabídky e-shopu bude Ježíšek nejčastěji vybírat v oddělení kosmetiky (45 % respondentů) a drogerie (37 %). Druhé místo rovněž se sedmatřiceti procenty patří kávě a kapslím do kávovarů. Třetím nejžádanějším dárkem je výrobník limonád SodaStream, uvádí dvaadvacet procent dotazovaných.
Internetový obchod zjišťoval, jaké další druhy výrobků obecně lidé plánují nakupovat pod stromeček. „S přehledem vede oblečení a boty,“ prozrazuje Pavlíková s tím, že pro módu hlasovalo jednašedesát procent respondentů. Druhým nejtypičtějším dárkem jsou knihy a hudební nosiče (49 %). Pomyslný Ježíškův Top 5 doplňuje již zmiňovaná kosmetika nebo hračky (v obou případech 46 %), elektropřístroje (31 %) a sportovní vybavení (25 %).
Lidé plánují za dárky utratit nejčastěji do pěti tisíc korun (48 %), jedna třetina Čechů dokonce utratí až dvakrát tolik. Pouze tři procenta nakupujících si vystačí s jedinou tisícikorunou.
Online průzkumu se zúčastnilo 1757 respondentů, polovina z nich byla zákazníky e-shopu SPINK.cz, ostatní odpovídali na stejný dotazník šířený pomocí sociálních sítí a soutěžních portálů. Na otázky zjišťující, co budou nakupovat pod stromeček, mohli dotazovaní uvést i více než jednu odpověď.
Infografika ke článku je v příloze, nebo ji můžete stáhnout online zde.
::
SPINK.cz je e-shop prodávající kompletní sortiment spotřebního zboží. Specializuje se zejména na kávovary, výrobníky limonád, potravinářský a drogistický sortiment. Obchod má více než 100 tisíc spokojených zákazníků v šesti zemích světa, kromě Česka a Slovenska dodává také do Polska, Maďarska, Rakouska a Německa. Firma má na skladě sto tisíc kusů zboží a kromě e-shopu provozuje také tři kamenné prodejny s kompletním sortimentem k přímému nákupu. Provozovatelem značky je společnost Sales Growth Czech, v roce 2013 dosáhla firma obratu 65 milionu korun.