Říčany (Pressweb) - Podle statistických dat nejčastěji lidé letní pneumatiky vybírají v dubnu, i když zvýšená poptávka se projevuje už v březnu. Z dat z Google Trends za rok 2013 tak vyplývá zejména to, že řidiči s přezouváním na letní pneumatiky nespěchají a na jaře je tak nepřekvapí náhlý výkyv počasí, se kterým se v našich klimatických podmínkách občas setkat můžeme. Zajímavé je také sledovat vyhledávanost letních pneumatik oproti zimním, kdy zimní pneumatiky vyhledává cca. 2x více lidí. Může to být pževažujícím trendem dojíždět zimní pneumatiky v létě, což si řidiči nejčastěji odůvodňují tím, že povinný minimální vzorek zimních je 4mm, kdežto u letních 1,6mm. Vyhazovat tak ještě použitelné pneumatiky je proti šetřivé nátuře českých řidičů. Tento trend potvrzuje i samotný výrobce pneumatik Continental, který dodává, že je vhodnější jezdit celoročně na zimních než na letních, což je celkem logické, vzhledem k měkčí směsi zimních pneumatik jsou mnohem univerzálnější. I tak přezouvání má smysl a vyplatí se - zimní pneu se v létě opotřebovávají mnohem rychleji, jsou hlučnější a jízdní vlastnosti mají samozřejmě lepší letní pneumatiky.
Vybírejte podle nezávislých testů
Nezávislé testy pneumatik jsou tím nejobjektivnějším, podle čeho lze letní pneumatiky vybírat. Nejideálnější je porovnáva více testů navzájem, abychom vybrali ty nejvhodnější. Dále je nutné vybírat podle vašich preferencí - podle testů pneumatik lze vybírat jak ty s nejlepšími jízdními vlastnostmi, tak i ty nejšetřivější. S nejčastějších rozměrů jsou tak dlouhodobě nejšetřivější pneumatiky Michelin a naopak jízdní vlastnosti mají nejlepší Dunlopy. Mezi nejrenomovanější organizace dělající každoročně patří například ADAC, německý autoklub fungující od roku 1903 a testující nejvíce vlastností pneumatik, od aquaplanningu po vnitřní a vnější hluk. Mezi další testující organizace patří třeba AutoBild, Autozeitung, občas nějaký test vydá i Autoklub ČR.