Cílem prodejců je prodat co nejvíce. Zatímco někteří k tomuto účelu mohou využívat velké množství prostoru, který vytváří celé výstavní systémy, jiní mají jeden tahák (atraktivní zboží), které má za úkol nalákat zákazníka do obchodu. A pak už ho stačí navést k dalšímu a dalšímu zboží. Zákazník je lapen a namísto jedné věci si z obchodu odnáší celou tašku. Když to prodejce umí, může prodat zákazníkovi, aniž by s ním personál obchodu vůbec promluvil.
Venkovní vitrína
Téměř každý obchod má prostory, které nabízí při pohledu zvenku ohodnotit prodávané zboží. Venkovní vitríny jsou uspořádané a obsahují to nejzajímavější zboží, které má za úkol nalákat co největší množství zákazníků. Jakmile zákazník vejde, už stačí jen krůček k tomu, aby koupil. Často u dveří narazíme na zboží, které je velice zajímavé – ve velké akci, za příznivou cenu, sezónní apod. A toto zboží funguje jako vějička na zákazníka.
Omezená nabídka
Každý člověk chce být svým způsobem výjimečný. A toto vědí i prodejci. A proto nás lákají na omezenou nabídku nebo limitovanou edici. Rychlosti nákupu také napomáhá fráze „jen do vyprodání zásob“. Tyto fráze na nás působí psychologicky. Člověk má pocit, že musí jednat rychle. Nemá možnost si o nabídce prodejce v klidu popřemýšlet (co když jej někdo předběhne!). Je vystaven stresu a stres snižuje kvalitu rozhodování.
Nezávazně závazně
Díváte se na krásnou zimní bundu a uvažujete, zda si ji chcete koupit, nebo si letos vystačíte ještě v loňské bundě. Chytrý prodejce vám nabídne nezávaznou zkoušku. To je první krok ke koupi. Zkusíte si, prodejce vás může pochválit, jak vám to sluší, případně nabídnout jinou velikost a snaží se všemožně pomoci. A toto nezávazné zkoušení v zákazníkovi vzbuzuje pocit, že by se měl nějak odvděčit za veškerou péči. Takže se zvyšuje pravděpodobnost koupě.