Praha (Pressweb) - U vjezdů k domu nebo i do průmyslových areálů se dnes instalují automatické brány, které se ovládají na dálku. Dají se řídit přímo z auta nebo z recepce či vrátnice. Pro uživatele představují komfort a často umožňují přesnou evidenci přijíždějících aut. Automatické brány se rozlišují na posuvné a otočné. Pro posuvnou bránu je nutné, aby na jedné straně vjezdu byl dostatečný prostor pro zasunutí křídla. Pokud je vjezd obklopen objekty nebo jinak stísněn, volí se automatické křídlové brány nebo vrata. K jejich pohybu se využívají také pohony bran BFT.
Pohony bran BFT zvládnou i křídlo o hmotnosti až 4 000 kilogramů
U každého hnacího zařízení je důležitá spolehlivost a pohony bran BFT svými parametry patří do nejvyšší kategorie. Dělí se na elektromechanické a hydraulické. Například mechanické pohony bran BFT ovládají křídla až 5 metrů široká o hmotnosti až 400 kilogramů a hodí se pro otočná vrata. Principem je páka, která je ovládána elektromotorem. V hydraulickém pohonu se pohybuje píst a umožňuje zpomalování otvírání či zavírání. U samonosných bran jsou pohony, které musí zvládnout posun křídla o větší hmotnosti. Zařízení se značkou BFT umožňují intenzivní posun křídla o hmotnosti až 4 000 kilogramů.
Důležitou součástí pohonů BFT je řídicí jednotka
Mozkem pro pohony bran BFT je řídicí jednotka. Obsahuje elektroniku, která reaguje na signál dálkového ovladače a spouští proces otvírání či zavírání automatických bran. Řídicí jednotku je nutné naprogramovat, to znamená zvolit rychlost otevírání a zavírání a stanovit zpomalení a brždění. Pomocí displeje lze nastavit další funkce, například částečné otevření, samostatné otevírání, prodlevu i zrychlené zavření. Řídicí jednotky jsou určené nejen pro otočná křídla, ale pro posuvné brány, zdvihací vrata či závory. Automatické brány a vrata lze vybavit elektrickým zámkem, majáky i radary.