Nasadit si brýle a dostat se jak mávnutím kouzelného proutku do naprosto jiné reality. Přesně o tom je virtuální realita, která se stává hitem zejména v zábavním průmyslu. A i když dnes stojí za opravdu velkým boomem, je třeba si uvědomit, že je s námi už dlouhé roky (konkrétně od osmdesátých, devadesátých let minulého století). A i když dnes najde své využití hlavně ve zmiňovaném zábavním průmyslu, možnosti využití jsou daleko rozmanitější a širší.
Existuje několik druhů digitální reality
Vedle virtuální reality, která má za úkol každého uživatele přenést do naprosto jiného prostředí, existuje také rozšířená realita a také smíšená realita. Jednotlivé typy se krapet liší, v každém případě jsou využitelné nejen ve zmiňovaném průmyslu plném zábavy, ale i v podnikové sféře a jiných odvětvích.
Pojďme si prozradit, jak se dnes virtuální realita či její druhy využívají vůbec nejvíce.
V maloobchodě, marketingu i ve zdravotnictví
Ze statistik vyplývá, že dnes k nejvyužívanějším patří virtuální a smíšená realita. Poslední průzkumy ale ukazují, že v budoucnu bude zájem krapet jiný. Zaměří se spíše na rozšířenou realitu a na smíšenou verzi.
Aktuálně se kromě zábavního průmyslu inovativní technologie těší nejvíce z maloobchodního prodeje, marketingu a nachází své využití i ve zdravotnictví, kde funguje jako simulace operací pro budoucí lékaře.
Stále více se využívá i k proškolení zaměstnanců. I když nelze říct, že je inovativní technologie doladěna k dokonalosti, už dávno není v plenkách. Jediným důvodem toho, proč ji nevyužívá ještě takové množství společností je její cena. Jedná se o poměrně drahé řešení, s čímž může mít problém mnoho firem v mnoha odvětvích. V řadě firem se také potýkají s neochotou ze strany zaměstnanců.