Praha (Pressweb) - Ekonomický vývoj mnoha zemí zasáhla koronavirová krize, obchodní aktivita se zpomalila a transport zboží už není tak frekventovaný jako dřív. Ale to vše se může za pár měsíců změnit, a kdo nebude připraven, bude ho to stát peníze navíc. Teď je vhodná doba připravit se na ekonomický růst, který po poklesu určitě přijde. Jestliže objevíte v nabídce výprodej dřevěných palet, není čas na otálení, protože se může stát, že ve chvíli, kdy budete potřebovat větší počet palet, na skladu nebudou. Lze nakupovat licencované europalety pro transport v zahraničí, nebo standardní palety pro tuzemskou přepravu.
Výprodej dřevěných palet standardních i licencovaných
Výroba europalet podléhá české i mezinárodní normě a výrobce musí mít licenci národního železničního dopravce, který je členem mezinárodní železniční unie (označení EUR), nebo povolení Evropské paletové asociace (označení EPAL). Protože výprodej dřevěných palet zahrnuje jak europalety, tak standardní podložky, musíte vědět, pro jakou zemi je paleta určena. Při pohybu zboží pouze v tuzemsku vám stačí standardní paleta, která však splňuje většinu norem stanovených pro europaletu. Pro zahraniční transport jsou povoleny jen palety s označením EUR nebo EPAL. Zároveň je nutné palety opatřit certifikací IPPC, která zaručuje, že dřevo bylo ošetřeno proti škůdcům a nehrozí zavlečení nákazy.
I použitá paleta musí splňovat přísné normy
Firmy, které nabízejí výprodej dřevěných palet, mohou levně prodávat nejen nové, ale i použité palety. Například společnost Europal Tůmovka z Kojetic u Prahy má v nabídce celou škálu palet a se zájemci se může domluvit i na výrobě atypických výrobků. I použitá paleta, která je tmavší než nová, musí splňovat všechny požadavky kladené na novou transportní podložku. Dřevo musí být zdravé bez plísní či dřevokazných hub, přířezy nesmí být prasklé či naštípnuté, spojovací hřebíky nesmí být obnažené. Základní nosnost palety při rovnoměrně a celistvě rozloženém zboží je až 2 000 kilogramů a je možné ukládat se zbožím až tři palety na sebe.