Eéliška kolem v Invalidovně (10. září 2019 od 19.30)
Eéliška se vždy vyskytovala na podivných, polorozpadlých, těžko popsatelných a těžko uchopitelných místech s jemně vyzařujícím géniem loci. Tato místa se dosud vždy přenášela do divadelních prostor. Tentokrát se naopak divadlo přenese do takového místa. Tím místem budou vznešené zaprášené prostory karlínské Invalidovny. Improvizující herce tento večer doplní Matěj Kratochvíl – akademický etnomuzikolog a lidový hudebník, který spojuje saxofon, klarinety a fujaru s elektronikou a vytváří tak minimalistické plochy. https://www.divadlokamen.cz/eeliska_kolem_zari_2019
Během podzimu a zimy dále Divadlo Kámen představí dvě nové hry: upírskou burlesku Vražda u katedrály a inscenaci S citem vystavěnou na motivech románu Jáchyma Topola Citlivý člověk.
Vražda u katedrály (19. září 2019 - premiéra, reprízy: 3. a 18. října 2019)
burleskní upírská balada / příběh o neodolatelných bytostech / o otravě Sergeje Skripala v Salisbury v březnu 2018 / režisér v troj až čtyřroli
Jak je pro režijní práci Petra Oda Macháčka, režiséra a uměleckého šéfa Divadla Kámen, příznačné, i v nové inscenaci se prolíná několik zdánlivě nesouvisejících témat – mysticky laděný motiv upírek navazujících erotický vztah s hlavním hrdinou a dokumentárně pojatá sonda do kauzy spojené s pokusem o vraždu dvojitého agenta Sergeje Skripala. Vražda u katedrály se i přes Macháčkův svérázný rukopis určitým způsobem odklání od linie, kterou se hlavní proud dramaturgie Divadla Kámen ubírá, a to hned v několika ohledech. Macháček se totiž rozhodl pojednat aktuální a značně kontroverzní téma vycházející ze skutečných událostí, které přednedávnem rozvířilo neklidné vody mezinárodních vztahů a ponechalo je dosud zčeřené. Navíc se poprvé uchyluje k žánru, který označuje za burlesku. Kromě toho zde autor a režisér sám sebe obsadil do hlavní role a dokonce neváhá tu a tam odběhnout k osvětlovacímu pultu. Jedná se o inscenaci s limitovaným počtem repríz, která kromě uměleckého sdělení nabízí přesah politicko-společenský, přitom ale ponechává na diváku, aby sám rozhodl, kterou z tematických nebo estetických rovin na sebe nechá zapůsobit. https://www.divadlokamen.cz/vrazda_u_katedraly
S citem (21. listopadu 2019 - premiéra)
jiskřivě bahnivá posázavská love story na půdorysu románu Jáchyma Topola Citlivý člověk / oslavná píseň o nefatální fragmentaci myšlení a lidech s jakýmsi citem
Hra S citem bude vystavěna na motivech románu Jáchyma Topola Citlivý člověk, který je mimo jiné charakteristický košatou narativností plnou fatálních zvratů a dílčích epizod a jehož dramatizace tak postavila režiséra Petra Oda Macháčka před nelehký úkol. Také proto se Macháček rozhodl zvolit jeden z fragmentů Topolovy místy až poetizující prózy, motiv, který dle jeho autorské interpretace svým pojetím od román Citlivý člověk abstrahuje a současně autenticky přibližuje atmosféru bahnitých sázavských močálů temně kontrastujících s jiskřivou ryzostí protagonistů jednajících sice tvrdě až živočišně, přesto s citem a opravdovostí vlastní lidem, jejichž filosofií je život sám. https://www.divadlokamen.cz/s_citem