Jak na podnikání od samého začátku? Věnujte pozornost následujícím doporučením a vaše šance na úspěch rapidně vzrostou!

Zadavatel: Topranker.cz s.r.o. | 12.7.2018 | Obchod, e-commerce

Nevíte jak na podnikání, jelikož coby začátečník nemáte vůbec žádné zkušenosti? Poradíme vám, na co si dát pozor, aby byly vaše šance na úspěch co nejvyšší. Zásadních chyb se začínající živnostníci obvykle dopouštějí v právní oblasti svého byznysu, zejména pokud jde o uzavírání různých smluv, dodržování předpisů či vedení zaměstnanecké agendy. Co s tím?

Jak na podnikání bez zbytečných chyb?

Chystáte se rozjet vaši živnost, ale máte pochybnosti, zda si hned od začátku se vším poradíte? Stačí dostatek správných informací, trocha opatrnosti, abyste v budoucnu neskočil na lep nějakým podvodníkům, a všechno půjde. A co tedy patří k těm nejpodstatnějším věcem, kterým byste měl věnovat pozornost už při startu vašeho byznysu?

1) Volba té nejvhodnější formy podnikání.

2) Bezchybně vytvořené smlouvy a další dokumenty.

3) Povědomí o všech povinnostech (finanční úřad, zdravotní pojišťovna atd.) a jejich dodržování.

4) Správné vedení zaměstnanecké agendy.

Zvolená forma podnikání ovlivní celou řadu věcí

Fakt, zda začnete s podnikáním jako živnostník nebo založíte třeba s. r. o, ovlivní vaše vstupní náklady, daňovou zátěž a celou řadu dalších věcí. Vše je nutné předem dobře uvážit, aby byla zvolená forma byznysu pro vás co nejvýhodnější. Pokud se rozhodnete zakoupit již existující firmu, neobejdete se bez kvalitního auditu, kterým vyloučíte riziko nějakých závazků z její předešlé činnosti. Pořídit si můžete též tzv. „ready – made“ firmu, což je dnes celkem běžné.

Smlouvy a další dokumenty si nechte „ušít na míru“

Existuje v zásadě jen několik typů smluv, které vám k podnikání obvykle postačí. Nechte si takové vzory smluv připravit přímo pro vaši firmu, aby vám co nejlépe vyhovovaly, a využívat je pak můžete jak ve vztazích s dodavateli, zákazníky nebo třeba se zaměstnanci.

Neznalost předpisů vás neomlouvá

Důkladně si ohlídejte veškeré vaše povinnosti vůči zdravotní pojišťovně, správě sociálního zabezpečení a samozřejmě též vůči finančnímu úřadu. Popotahování ze strany nejrůznějších zainteresovaných institucí může být nepříjemné a může přinést i zbytečné výdaje. Zapomenout nesmíte ani na elektronickou evidenci tržeb, ale možná budete mít štěstí a jako malého podnikatele se vás dotkne chystané zmírnění pravidel EET.

Máte zaměstnance? Papírování vám přibude

Pokud se při vaší činnosti neobejdete bez zaměstnanců, vždy nejprve uvažte, jaký typ smlouvy s nimi uzavřete. Zejména ze začátku může být lepší zaměstnávání na dohodu o pracovní činnosti nebo o provedení práce, obzvláště nemáte-li práce určené zaměstnancům mnoho. Nezapomínejte vše řádně evidovat a v případě, že to z pracovních smluv vyplývá, také platit všechny náležité odvody!

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Topranker.cz s.r.o.
Pod pekárnami 245/10
190 00 Praha 9
Česká republika
info@topranker.cz
Tel: +420 775 060 843