Praha (Pressweb) - V poslední době pociťují nejen velké společnosti potřebu se intenzivně věnovat marketingu, ale i řada živnostníků, drobných podnikatelů a lidí pracujících na volné noze. I ten nejmenší jednotlivec chce být úspěšný a hledá cesty, jak toho dosáhnout. Klíčem k úspěchu každé firmy je dobrý marketingový plán, který vám dá podklad pro koordinaci vašich propagačních a marketingových aktivit s ohledem na vaše cíle a vize. V podstatě vám ukáže, jaké kroky je potřeba podstoupit a zrealizovat, abyste dosáhli svých obchodně-marketingových cílů.
Obecně marketingový plán umožní zmapovat současnou situaci vaší firmy, vytyčí vaše konkurenční výhody a příležitosti, zhodnotí vaše dosavadní úspěchy, pomůže určit klienty, a to i ty potenciální, napomáhá zvýšit zisk a obrat a rovněž motivuje zaměstnance. Navíc určuje, čeho byste se měli vyvarovat, případně jakých chyb jste se doteď dopouštěli. Díky marketingovému plánu budete mít větší pocit kontroly nad svými marketingovými kroky a aktivitami.
Jenže aby váš marketingový plán fungoval, tak jak má, musí být sestaven ne obecně, ale musí být aplikován přímo na váš konkrétní případ. Proto je potřeba si sednout a marketingový plán vytvořit na míru. Odnikud se vám jej totiž nepodaří stáhnout. No jo, ale zde narazíte na problém? Jak má vlastně takový marketingový plán vypadat? Máte z tvorby doslova noční můru? Není čeho se obávat! Stačí si zdarma stáhnout E-book Marketingový plán pro malé firmy.
Zmíněný e-book je užitečný materiál, ze kterého můžete při tvorbě marketingového plánu čerpat. O to více potěší, že je ke stažení zdarma a poskytne vám vodítko, kterého se budete moci pevně chytit. Knihu lze stáhnout ve formátu pdf. nebo docx. V případě wordovského dokumentu vám bude práce ulehčena tím, že můžete do dokumentu přímo psát, takže si nemusíte vytvářet vlastní osnovu, text formátovat apod. Spolu se dvěma verzemi e-booku s různými formáty obdržíte ještě Bonus – Tabulku Forecast a cashflow (článek s návodem + excelovská tabulka s příkladem). Když se vrátíme k marketingovému plánu, skládá se z několika částí, kterými jsou tyto:
• O společnosti
• SWOT analýza
• Segmentace zákazníků
• Marketingové strategie a cíle
• Marketingový mix
• Akce!
Součástí návodu na marketingový plán pro malé firmy je i vysvětlení důležitých pojmů, které hrají v dnešním marketingovém komunikačním mixu obrovskou roli. Jedná se komunikační mix na internetu, se kterým je potřeba počítat a bez kterého se dnes snad žádná firma neobejde.
Věříme, že pro vás může být nový e-book velkým přínosem a díky němu bude sestavení marketingového plánu mnohem snazší.