Praha (Pressweb) - Stále více podnikatelů využívá službu virtuální kancelář. Získají jak sídlo na prestižní adrese, tak veškeré administrativní zázemí a mohou se plně věnovat svému podnikání. Při rozhodování, zda si virtuální kancelář zřídit, je nutné zohlednit mnoho faktorů.
Virtuální kancelář šetří vaše finance
Na rozdíl od skutečné kanceláře podnikatel ve virtuální kanceláři neplatí nájemné, které je na prestižních adresách vysoké. Platí pouze nasmlouvané služby. Mezi ně patří zejména přeposílání korespondence, přepojování hovorů a kontakt s veřejností. Pokud si podnikatel přeje, jsou veškeré příchozí dopisy nejprve skenovány a elektronicky odeslány. Poté následuje i fyzické přeposlání dopisů na skutečnou adresu podnikatele. Také v případě nepřijatého telefonního hovoru je o tom podnikatel informován prostřednictvím sms zprávy nebo emailu. Podnikatelé tak ušetří mzdové náklady, nemusí zaměstnávat vlastní asistentky. Jejich práci nahradí pracovníci virtuální kanceláře. Pokud podnikatel potřebuje prostory k jednání s obchodními partnery, může si na libovolnou dobu pronajmout zasedací místnost s veškerým technickým zázemím. Samozřejmostí je i zajištění občerstvení.
Nižší pravděpodobnost kontroly úřadů ve virtuální kanceláři
Pokud využijete virtuální kancelář, tak jistou výhodou je nižší pravděpodobnost kontroly ze strany státní správy. Nejmenší pravděpodobnost daňové kontroly je v Praze. Jsou zde zaregistrovány tisíce firem. Pravděpodobnost daňové kontroly u firmy s virtuální kanceláří tak vychází jednou za několik desítek let. Firma s virtuálním sídlem je místně příslušná úřadům, do jejichž působnosti adresa kanceláře spadá. Místně příslušnému finančnímu úřadu podávají veškerá daňová přiznání. V případě daňové kontroly pak musí s tímto úřadem jednat. Také vozidla registrovaná na firmu je nutné přihlásit na místně příslušném dopravním inspektorátu.
Na základě novely občanského zákoníku z roku 2009 je možné zvolit sídlo firmy také na adrese odlišné od místa, kde je její skutečná správa. Zároveň je však nutné sídlo firmy řádně označit, doložit vlastnické nebo jiné právo k užívání prostor a zajistit přebírání korespondence, což u služby virtuální kancelář není problém.