"Stará média na cestě do budoucnosti"

Zadavatel: Hochschule Fresenius | 20.8.2014 | Média, marketing

Praha (Pressweb) Pod heslem „Stará média na cestě do budoucnosti ” zval Institut mediálního managementu na vysoké škole Hochschule Fresenius k účasti na tradičním dni médií. K hostům patřil rovněž hudebník a producent Thomas Anders, který kdysi tvořil společně s Dieterem Bohlenem popové duo Modern Talking.

Po přivítání profesorem Axelem Beyerem a profesorem Dr. Wernerem Schwaderlappem (Institut mediálního managementu při vysoké škole Hochschule Fresenius) byla jako první na programu přednáška Christopha Poropatitse, vicepresidenta pro vysílání a provoz při Mediakraft Networks, na téma „Film a televize versus nové způsoby šíření video tvorby“. Věnoval se tematizaci nových možností uvádění na trh, které vznikly díky videoportálu YouTube. Jako příklad uvedl komediální duo „Die Lochis“. Tato dvojčata mají na YouTube svůj vlastní kanál a jejich písnička „Durchgehend online“ dosáhla 8 milionů přehrání a podařil se jí skok do německých mediálních žebříčků. Přednášející zdůraznil, že u mladé generace nastala významná změna v tom, jak využívá média. Odklonila se od lineárního sledování televize k online sledování videoobsahu.

Sabine Buss (ředitelka vydavatelství Random House Audio) se v rámci dne médií zabývala tématem „Knihy versus nové způsoby šíření literatury“, konkrétně službou eBookPLUS. Skupina nakladatelství Random House rozvíjí multimediální elektronickou knihu, která disponuje zvláštními funkcemi. Některé e-knihy obsahují kompletní původní audioknihu, která je synchronizována s textem knihy, a je tak kombinací čtení a poslechu. Paní Buss objasnila, že stacionární obchod s knihami tímto současným vývojovým trendem trpí.

Thomas Kemmerer, šéfredaktor digitální nabídky novin DuMont Net, hovořil v rámci dne médií na téma „Noviny a časopisy a versus nové způsoby šíření jejich obsahu“. Nejdříve osvětlil stávající potíže na trhu s novinami a podrobněji se věnoval brzkému uvedení prémiového modelu online obsahu deníku Kölner Stadtanzeiger. Kemmerer zdůraznil, že průzkum trhu je velmi důležitý z hlediska správného nasměrování, kam se má ubírat oblast placeného obsahu tak, aby vyhovovala potřebám a požadavkům recipientů.

Hudebník a producent Thomas Anders se ve své přednášce „Zvukové nosiče versus nové způsoby šíření hudby“ mimo jiné také dotknul i své dlouhé a úspěšné kariéry. Thomas Anders, který kdysi vystupoval společně s Dieterem Bohlenem jako duo Modern Talking, prodal dosud více než 125 milionů zvukových nosičů. V současné době je jeho hudba oblíbena především v Rusku. „Úspěch a kvalita nemusí jít vždy zcela ruku v ruce“, uvedl Anders. Na dotaz Prof. Axela Beyera, zda bylo dříve vše lepší, odpověděl hudebník „Ne, dříve bylo vše úplně jiné.“  Přednášející přešel k otázce rostoucího významu marketingu pro hudební business. Marketing v oblasti hudby je dnes pro úspěch mnohem důležitější než dříve.

Studenti studijního programu Management médií a komunikace zrekapitulovali příspěvky hostujících řečníků pro závěrečnou diskuzi, ve které společně se Sabinou Buss, profesorem Beyerem a profesorem Dr. Schwaderlappem diskutovali s posluchači.

zpátky k přehledu

Region: ČR

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

Hochschule Fresenius

Nárožní 2600/9
158 00 Praha
Hochschule Fresenius's picture
Vysoká škola Hochschule Fresenius sídlí v Idsteině u Wiesbadenu v německé spolkové zemi Hesensko. Má mnoho pracovišť po celém Německu a nově také v Praze, kde je nyní možné studovat zajímavé a prakticky zaměřené studijní programy v češtině. Kromě vysoké kvality samotného studia je Hochschule... vice ›
Hochschule Fresenius
Nárožní 2600/9
158 00 Praha
Tschechische Republik