Globální průzkum: Myjte si ruce a vaše okolí bude ochotněji spolupracovat

Zadavatel: Foxhunter s.r.o. | 15.10.2018 | Zdraví

Mytím rukou pomůžete sobě i svému okolí zůstat zdraví. Navíc podle průzkumu, který provedla společnosti Essity, potěšíte také své blízké a kolegové v práci budou spokojenější. Světový den mytí rukou připadá každý rok na 15. října.

Je všeobecně známo, že mytí rukou je jedna z nejúčinnějších metod, jak předcházet šíření infekcí, a má tudíž velkou moc zachraňovat miliony lidských životů. Essity, mateřská společnost firmy Tork, provedla globální průzkum; ten ukázal, že mytí rukou může mít pozitivní dopad na to, jak se lidé ve vašem okolí cítí a chovají.

Čisté ruce mohou způsobit, že se ostatní cítí bezpečněji při osobním kontaktu a jednání.  Lidem je příjemnější se druhých dotýkat, když vědí, že si všichni řádně myjí ruce. Téměř polovina respondentů uvedla, že by se cítili lépe při podání ruky, pokud by si byli jistí, že jejich protějšek dodržuje správnou hygienu rukou. Téměř 3 z 10 dotázaných by v takovém případě měli lepší pocit i při styku s cizími lidmi. Jeden z pěti by se tak cítil lépe i při obejmutí druhého a při poskytování pomoci.

Čisté ruce mohou pomoci druhým cítit se šťastní a spokojení ve svém životě. Vědomí, že ostatní si pořádně myjí ruce, by podle tohoto průzkumu mělo pozitivní dopad na duševní rozpoložení 8 z 10 dotázaných, 4 z 10 by se cítili obecně lépe, více než 3 z 10 by měli spokojenější život, a 1 z 5 by se cítil šťastnější.

Čisté ruce mohou způsobit rozkvět vašeho byznysu. Čtyři z 10 dotázaných zaměstnanců, kteří pracují na plný úvazek, chtějí, aby hygiena rukou u nich v práci měla vyšší prioritu. Kdyby si všichni kolegové řádně umývali ruce, 3 z 10 by byli spokojenější a více než 4 z 10 by se v práci cítili bezpečněji. Správná hygiena rukou může přinést lepší prodeje a dokonce zvýšit loajalitu zákazníků – kdyby zaznamenali, že personál v restauraci má zažité hygienické návyky, téměř polovina respondentů projevila zájem se v takovém podniku znovu najíst

“Ruce mají tu moc zlepšit pocit pohody našich blízkých, a pravidelné mytí rukou má dalekosáhlý dopad na lidi kolem nás. Všichni bychom to měli vzít za své, ne jenom u příležitosti Světového dne mytí rukou, ale každý den,“ říká Kateřina Gordon, produktová a marketingová manažerka společnosti Tork pro střední Evropu.

Pro koho si myjete ruce?
Velká většina— 8 z 10 — odpověděla, že si myjí ruce, aby chránili sami sebe, zatímco 1 z 10 si myje ruce, aby chránil ostatní. Zaměříme-li se na tuto altruistickou stránku věci, mohl by to být spouštěcí mechanismus, jak zlepšit návyky mytí rukou. Jeden ze čtyř respondentů prohlásil, že by si umýval ruce častěji, kdyby věděl, že to má na jeho okolí pozitivní dopad.

“Pro koho si myjete ruce? Pro sebe, pro svou rodinu, nebo pro někoho jiného? Když se zamyslíme nad tím, jak naše ruce ovlivňují lidi v našem okolí, možná bychom dokázali celkově zlepšit dodržování hygieny rukou a své ruce tím do značné míry uvolnit,“ doplňuje Kateřina Gordon ze společnosti Tork.

Ženy si myjí ruce o 30 % častěji než muži
V dnešní době jsme daleko od toho, aby si všichni myli ruce tak často, jak by bylo třeba. Globálně vzato si 3 z 10 lidí nemyjí ruce před jídlem, více než 2 z 10 si nemyjí ruce před přípravou jídla, a více než 1 z 10 si dokonce neumyje ruce po použití toalety.[1] Mnohem větší nedostatky po této stránce vykazují muži. Ženy si myjí ruce o 30 % častěji než jejich mužské protějšky.[2]

“Když si v zásadních okamžicích během dne budete 20 až 30 vteřin mýt ruce mýdlem, jak to popisuje CDC - americké Centrum kontroly chorob a prevence, a umyté ruce si otřete papírovým ručníkem, znamená to, že dodržujete správnou hygienu rukou. Je to jednoduchý úkon s naprosto zásadními dopady,” dodává Kateřina Gordon.

Essity je hrdým sponzorem Světového dne mytí rukou 2018 – dne globální podpory hygienických návyků, který založil Global Handwashing Partnership za účelem zvyšování povědomosti a pochopení důležitosti mytí rukou mýdlem.

“Většina lidí si uvědomuje, jaké má mytí rukou mýdlem přínos pro zdraví lidí. Ale vliv mytí rukou je ještě mnohem hlubší. Světový den mytí rukou je důležitý moment, kdy bychom se všichni měli ujistit, že si umýváme ruce v kritických okamžicích, a ke stejnému chování nabádat i druhé,“ říká Carolyn Moore, vedoucí tajemnice Global Handwashing Partnership.
 

O průzkumu Power of Hands – Síla rukou:
Průzkum proběhl ve dnech 9. července až 6. srpna 2018 skrze panely v šesti různých zemích. Odpovědi poskytlo celkem 3060 respondentů. Abychom získali odpovídající zastoupení věkových skupin a pohlaví, pracovali jsme podle příslušných národních kvót.

Několik slov o Essity:
Essity je přední globální společnost, zabývající se hygienou a zdravím, a zároveň zlepšováním životního standardu pomocí svých produktů a řešení, která jsou v každodenním životě nezbytná. Název Essity se skládá ze dvou anglických slov: essentials (základní či zásadní potřeby) a necessities (nezbytnosti). Náš obchodní model stojí na zásadách hodnot udržitelných pro lidi i pro přírodu. Obchodujeme přibližně ve 150 zemích světa pod hlavními světovými značkami TENA a Tork. Dalšími silnými značkami naší skupiny jsou Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda a Zewa. Essity má kolem 48 000 zaměstnanců, čisté prodeje se v roce 2017 vyhouply přibližně na 11,3 mld. EUR. Hlavní sídlo se nachází ve švédském Stockholmu. Akcie společnosti jsou kótovány na burze Nasdaq Stockholm. Další informace najdete na stránkách www.essity.com.

Několik slov o Global Handwashing Partnership:
Global Handwashing Partnership je mezinárodní svazek organizací, které se věnují podpoře a propagaci mytí rukou mýdlem. Global Handwashing Partnership hrdě spolupracuje se společností Essity, která je členem svazku a zároveň organizací podporující Světový den mytí rukou.

 

Další informace poskytne:

Petra BIACHE

petra.biache@foxhunter.cz

tel. +420 739 719 016

 

[1] Essentials Initiative Survey 2018

[2] Essentials Initiative Survey 2018

Textový soubor:
Témata: Světový den mytí rukou | Region: Svět

Redakční poznámka: Za pravdivost obsahu odpovídají zadavatelé jednotlivých článků.

Zadavatel:

Foxhunter s.r.o.

Přemyslovská 211/46
130 00 Praha 3
Kontaktní osoba: Petra Biache
petra.biache@foxhunter.cz
foxhunter's picture
Jsme marketingová agentura, která poskytuje komplexní služby v komunikaci a podpoře prodeje, organizaci eventů a roadshow, online aktivitách a digitálních médiích, grafice a produkci. Operujeme na trzích v České republice, Slovensku, Maďarsku a Polsku. Mezi naše klienty patří dlouhodobě silné a... vice ›
Foxhunter s.r.o.
Přemyslovská 211/46
130 00 Praha 3
Tschechische Republik
info@foxhunter.cz
Tel: +420 281 863 930